Retailing & design: het beste van twee werelden combineren | RetailDetail

Retailing & design: het beste van twee werelden combineren

Retailing & design: het beste van twee werelden combineren

(publireportage) Dit najaar start de 3e editie van de opleiding Advanced Retail Design. In 6 masterclasses focust de UHasselt op de kracht van de fysieke winkel en wordt bekeken hoe die moet evolueren om de dialoog met de klant te optimaliseren.

 

Waarom in tijden van omni-channel nog aandacht voor de fysieke winkel?

De digital disruption laat de ingeburgerde retailtechnieken en businessmodellen wankelen. Wat een zekerheid blijft, is dat retailers hun fysieke commerciële ruimte als een strategisch instrument in de dialoog met hun klanten kunnen gebruiken.


Met respect voor het omni- en multichannel gebeuren in retail beklemtonen deze masterclasses de mogelijkheden van de fysieke winkel. Onderzoek toont dat een doorgedreven en consequent samenspel van de verschillende ruimtelijke en zintuigelijke instrumenten in de winkelinrichting vandaag en morgen het verschil kunnen maken.

 

Deze onderzoeksinzichten brengen we samen met de expertise van ervaren retailers, designers en marketeers. In de zes masterclasses zoeken we oplossingen vanuit het raakvlak tussen marketing en design in de specifieke context van retailing.

 

Dit zijn de topics van de zes masterclasses onderverdeeld in twee modules:


MODULE 1: HARDWARE 
1. Waardecreatie voor de offline retailer: uitdagingen en oplossingen
2. Herbestemming en leegstand 
3. Effectiviteitsmetingen en toekomstvisie


MODULE 2: SENSORY ELEMENTS
4. Geurmarketing en interactie van zintuigelijke elementen
5. Sfeercreatie 
6. Evolutionaire winkelelementen

 

We sluiten de masterclasses af met een inspiratietour in een grote Vlaamse winkelstad, waarbij je zelf kan proeven van winkels die via strategisch en doordacht design klantbeleving optimaliseren.

 

Klik hier voor meer informatie over de Masterclasses Advanced Retail Design van de Universiteit Hasselt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Franchisesector sneller gegroeid dan hele Nederlandse economie

14/06/2018

Terwijl de Nederlandse economie in de periode 2015-2017 met 7,37% groeide, klokte de franchisesector af op een groei van 7,57%. En dat ondanks de lichte daling van het aantal formules en vooral de "dieprode cijfers" van de modesector.

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.