Retailprofeet Doug Stephens presenteert nieuw boek op RetailDetail Congress | RetailDetail

Retailprofeet Doug Stephens presenteert nieuw boek op RetailDetail Congress

Retailprofeet Doug Stephens presenteert nieuw boek op RetailDetail Congress

Retailprofeet Doug Stephens is er weer, met een nieuw boek! Na de bestseller "The Retail Revival" gaat zijn volgende boek over de toekomst van verkopen in een post-digitale wereld. Je hoort er alles over op het RetailDetail Congress op 27 april.

Retail heruitvinden voor de post-digitale wereld

De voorspellingen van de Amerikaanse retailkenner en futurist Doug Stephens zijn uitgekomen, en hoe! Online giganten als Amazon en Alibaba maken een duizelingwekkende groei door, terwijl heel wat vaste waarden in de winkelstraten hun deuren hebben moeten sluiten. Een nieuwe consument is opgestaan, met nieuwe gewoontes en nieuwe noden, en iedereen voelt het.

 

Doug Stephens was één van de eersten om te midden al dat technologische geweld te pleiten voor meer menselijkheid in de retail en om de medewerker het verschil te laten maken. In zijn nieuwste boek "Reengineering Retail: The Future of Selling in a Post-Digital World" gaat hij verder in op het thema ‘verkopen’ in het gedigitaliseerde winkellandschap. 

 

Wat we tot nu toe hebben gezien, is volgens hem immers nog maar het begin. Het hele concept ‘winkel’ – en hoe consumenten daar dan in winkelen – gaat verregaand veranderen, meent de retailprofeet. Zelfs omzet als economisch model moeten we heruitvinden, klinkt het.

 

 

Vanuit zijn nieuwe boek zal Doug Stephens op het RetailDetail Congress concreet toepasbare strategieën delen met het publiek. Hoe word je een winnaar en geen verliezer? Hoe pakken slimme merken en retailers het vandaag aan? Schrijf je nu in voor het RetailDetail Congress 2017 om het te weten te komen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.