Rocket Internet maakt verlies deels goed

Rocket Internet maakt verlies deels goed

De Duitse incubator Rocket Internet is nog niet uit de rode cijfers, maar brengt het tekort wel significant terug. Dat dankt het bedrijf onder meer aan de beursgang van maaltijdbezorgdienst Delivery Hero.

Positief elan

In juni van dit jaar zette het vertrek van de Zweedse investeringsgroep Kinnevik nog een domper op de kredietwaardigheid van het Duitse Rocket Internet, maar de groep blijft de verliezen gestaag wegwerken. Het bedrijf, dat onder meer HelloFresh, Westwing en Home24 onder zijn vleugels heeft, bracht het tekort tussen januari en september terug tot 44 miljoen euro. Een jaar eerder bedroeg dat nog 642 miljoen euro.

 

Rocket Internet gaat zo verder op een positief elan dat de Duitse startup-investeerder onder meer dankt aan de beursgang van maaltijdbezorgdienst Delivery Hero. Ook de belangrijkste bedrijven van de Duitse groep doen het goed: zo steeg de omzet van de Global Fashion Group met meer dan een kwart tot 281,9 miljoen euro en kon het bedrijf het verlies met de helft terugdringen.

 

De omzetgroei van HelloFresh naar 597 miljoen euro (+95,8%) en de kleinere EBITDA-verliezen bij Westwing en Home24 bezorgden Rocket Internet hogere marges. Het bedrijf spreekt zelf over een “significante stap richting winstgevendheid”.