Roland Kahn wil van V&D modern merk maken | RetailDetail

Roland Kahn wil van V&D modern merk maken

Roland Kahn wil van V&D modern merk maken

Vorige week kwam het nieuws naar buiten dat Roland Kahn samen met Ronald van Zetten en Jaco Scheffers de merknaam van V&D in handen heeft gekregen. Hij wil nu van het bedrijf een modern merk maken.

Ook klanteninformatie in handen

Kahn vertelt aan RTL Z dat hij het merk van V&D ziet als een mooi fundament om op verder te bouwen: “Je moet eens kijken wat voor emotie V&D nog met zich meebrengt. Generaties zijn ermee opgegroeid.” Naast de merknamen en de websites, kreeg Kahn ook alle klanteninformatie van V&D in handen.

 

Dat wil echter niet zeggen dat Kahn van plan is om alles bij het oude te laten: zijn doel is om van V&D een merk te maken dat toekomstbestendig is. Momenteel is er nog geen plan om winkels te openen, maar wordt er wel gestart met de modernste technologie. Kahn wil het daarbij niet zomaar over een webshop hebben, iets wat hij een verouderde term noemt. “Wij gaan de wereld van 2020 neerzetten voor de consument van 2016.”

 

Kahn wil niet vertellen hoeveel ze hebben neergeteld voor de overname van de merken, al waren er volgens hem ook nog enkele andere gegadigden. ”Het is wat de gek ervoor geeft”, zei Kahn. “Ik ben niet zo gek, al denken anderen daar anders over.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.