Roland Kahn wil van V&D modern merk maken | RetailDetail

Roland Kahn wil van V&D modern merk maken

Roland Kahn wil van V&D modern merk maken

Vorige week kwam het nieuws naar buiten dat Roland Kahn samen met Ronald van Zetten en Jaco Scheffers de merknaam van V&D in handen heeft gekregen. Hij wil nu van het bedrijf een modern merk maken.

Ook klanteninformatie in handen

Kahn vertelt aan RTL Z dat hij het merk van V&D ziet als een mooi fundament om op verder te bouwen: “Je moet eens kijken wat voor emotie V&D nog met zich meebrengt. Generaties zijn ermee opgegroeid.” Naast de merknamen en de websites, kreeg Kahn ook alle klanteninformatie van V&D in handen.

 

Dat wil echter niet zeggen dat Kahn van plan is om alles bij het oude te laten: zijn doel is om van V&D een merk te maken dat toekomstbestendig is. Momenteel is er nog geen plan om winkels te openen, maar wordt er wel gestart met de modernste technologie. Kahn wil het daarbij niet zomaar over een webshop hebben, iets wat hij een verouderde term noemt. “Wij gaan de wereld van 2020 neerzetten voor de consument van 2016.”

 

Kahn wil niet vertellen hoeveel ze hebben neergeteld voor de overname van de merken, al waren er volgens hem ook nog enkele andere gegadigden. ”Het is wat de gek ervoor geeft”, zei Kahn. “Ik ben niet zo gek, al denken anderen daar anders over.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.