Rotterdamse Media Markt geeft Polare duwtje in de rug | RetailDetail

Rotterdamse Media Markt geeft Polare duwtje in de rug

Rotterdamse Media Markt geeft Polare duwtje in de rug

De Rotterdamse vestiging van Media Markt gaat de plaatselijke Polare een handje toesteken in zijn zoektocht naar voldoende geld voor de redding. Het gaat de komende tijd de crowdfundingactie van het filiaal in beeld brengen.

Donner moet blijven

De Media Markt in Rotterdam gaat zijn klanten de komende periode attent maken op de actie Donnermoetblijven.nl, die het Rotterdamse filiaal van Polare, voorheen Donner, wil redden. De winkel zal de actie promoten door ze op LED-schermen te zetten en in de folders. Ook online zal er aandacht besteed worden aan de actie.

 

"We willen het niet over onze kant laten gaan om zo'n mooi en oud bedrijf als Donner uit het centrum te laten verdwijnen", stelt vestigingsdirecteur Marcel Captein aan RetailNews. Media Markt hoopt ook andere filialen in te zetten om lokaal de crowdfundingactie van Polare te ondersteunen.

 

Directeur van Media Markt Nederland Barry van Ruiven wil al langer dat lokale retailers samenwerken om winkelstraten levendig te houden. Hij pleit onder andere voor meer samenwerking tussen bedrijven, overheid en projectontwikkelaars. Met deze actie zet Media Markt alvast zelf de eerste stap in de juiste richting.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.