Rotterdamse winkeliers willen parkeerkosten op zich nemen | RetailDetail

Rotterdamse winkeliers willen parkeerkosten op zich nemen

Rotterdamse winkeliers willen parkeerkosten op zich nemen

Winkeliers in Rotterdam hebben het idee gelanceerd om zelf de kost van een parkeerkaartje te betalen voor klanten. Het was Niels Turnhout, voorzitter van de winkeliersvereniging in het Oude Noorden, die het plan opperde. In het Oude Noorden start in september ook een proefproject met kentekenparkeren.

"Een kleine investering voor een verkoop"

Met het nieuwe proefproject heeft de winkelwijk ook nieuwe parkeerautomaten gekregen. Zo kunnen klanten nu ook betalen via pin en creditcard, daar waar het voorheen enkel mogelijk was met een chipkaart. Niels Turnhout is al tevreden met deze vooruitgang, maar wil nu nog een stapje verder gaan.

 

Hij wil immers dat winkeliers toegang krijgen tot het systeem van de automaten, zodat ze zelf kunnen opdraaien voor de kosten van een betalende klant. "Vijftig cent is een kleine investering voor een verkoop die daardoor toch doorgaat", aldus Turnhout in een gesprek met RetailNews.

 

Politieke steun

Ook de politiek ziet het plan van de winkeliersvereniging zitten. "Er zijn al private partijen die dat mogelijk kunnen maken", zegt D66-fractievoorzitter Salima Belhadj aan RetailNews. Turnhout wil echter nog verder gaan: hij stelt voor om een app te maken, waar alle Nederlandse gemeenten op kunnen intekenen. "Dan heb je een centrale infrastructuur voor heel Nederland", besluit Turnhout.

 

Zowel Belhaj als Turnhout hopen het plan al te implementeren van zodra de test met het kentekenparkeren van start gaat in Rotterdam.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.