Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk | RetailDetail

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk
Safe.Shop

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Alternatief voor lokale keurmerken

Safe.Shop is een initiatief van de Ecommerce Foundation en de eerste aangesloten landen zijn Brazilië, China, Duitsland, IJsland, Japan, Kroatië, Maleisië, Nederland, Roemenië, Rusland, Senegal en Zwitserland. Volgend jaar moet dat aantal al opgelopen zijn tot dertig leden. Daarvoor is de Ecommerce Foundation nu in verregaande gesprekken met de organisaties uit onder andere Canada, Frankrijk, Mexico, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Zuid-Korea.

 

De Ecommerce Foundation wil met Safe.Shop een alternatief vormen voor de meer dan 300 keurmerken die er tegenwoordig al te vinden zijn en die voornamelijk op nationaal niveau actief zijn. Vooral voor kleinere bedrijven is het moeilijk om door die verschillende keurmerken gecertifieerd te worden als ze over de grenzen heen handel wil voeren.

 

“We zijn niet van plan om een keurmerk van nul op te bouwen. Er zijn veel nationale retail- en ecommerce-associaties en keurmerken die een betrouwbaar certificaat uitbrengen”, aldus directeur Jorij Abraham. “Zij hebben de kennis van de lokale markt en kunnen de lokale webwinkels en retailers veel beter bedienen dan een centrale organisatie. Samenwerken met lokale keurmerkpartners stelt ons dan ook in staat om de kracht van het lokale merk te gebruiken en om samen een globaal trustlogo te bouwen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.