Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk | RetailDetail

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk
Safe.Shop

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Alternatief voor lokale keurmerken

Safe.Shop is een initiatief van de Ecommerce Foundation en de eerste aangesloten landen zijn Brazilië, China, Duitsland, IJsland, Japan, Kroatië, Maleisië, Nederland, Roemenië, Rusland, Senegal en Zwitserland. Volgend jaar moet dat aantal al opgelopen zijn tot dertig leden. Daarvoor is de Ecommerce Foundation nu in verregaande gesprekken met de organisaties uit onder andere Canada, Frankrijk, Mexico, Spanje, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Zuid-Korea.

 

De Ecommerce Foundation wil met Safe.Shop een alternatief vormen voor de meer dan 300 keurmerken die er tegenwoordig al te vinden zijn en die voornamelijk op nationaal niveau actief zijn. Vooral voor kleinere bedrijven is het moeilijk om door die verschillende keurmerken gecertifieerd te worden als ze over de grenzen heen handel wil voeren.

 

“We zijn niet van plan om een keurmerk van nul op te bouwen. Er zijn veel nationale retail- en ecommerce-associaties en keurmerken die een betrouwbaar certificaat uitbrengen”, aldus directeur Jorij Abraham. “Zij hebben de kennis van de lokale markt en kunnen de lokale webwinkels en retailers veel beter bedienen dan een centrale organisatie. Samenwerken met lokale keurmerkpartners stelt ons dan ook in staat om de kracht van het lokale merk te gebruiken en om samen een globaal trustlogo te bouwen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

Kijkshop probeert doorstart met KijkBijMij

18/04/2018

Warenhuisformule Kijkshop ging begin dit jaar over de kop, maar het Zweedse moederbedrijf TheOne wil het bedrijf met zijn consumentenplatform KijkBijMij nog een bescheiden doorstart geven.