Samsung en MasterCard lanceren concurrent van Apple Pay in Europa | RetailDetail

Samsung en MasterCard lanceren concurrent van Apple Pay in Europa

Samsung en MasterCard lanceren concurrent van Apple Pay in Europa

Samsung gaat zijn betaalsysteem Samsung Pay, dat het samen met MasterCard heeft ontwikkeld, ook in Europa lanceren. Via dat systeem kunnen consumenten eenvoudig mobiele betalingen uitvoeren met hun Samsung-smartphone.

30 miljoen locaties

De dienst moet bruikbaar zijn op meer dan 30 miljoen betaallocaties in heel de wereld, veel meer dan andere betaalsystemen. Dat komt omdat Samsung niet enkel gebruik maakt van NFC, waarmee de meeste contacloze betaalservices werken, maar ook van Magnetic Secure Transmission.

 

Die technologie zorgt er voor dat een smartphone een magnetisch veld genereert, dat een magneetstrip van een kaart nabootst. Samsung Pay werkt daardoor zowel met nieuwe als met oudere betaalterminals. Om de veiligheid te garanderen worden de gegevens enkel op de telefoon opgeslagen. Bij elke betaling wordt dan een token aangemaakt, die wordt doorgestuurd naar de terminal.

 

Samsung Pay werd in maart van dit jaar aangekondigd en had samen met de nieuwe Samsung Galaxy S6 gelanceerd moeten worden, maar die introductie werd al flink uitgesteld. Nu zou de dienst later deze zomer in de Verenigde Staten en Korea gelanceerd worden, voor Europese gebruikers van MasterCard zal ze in een nog latere fase beschikbaar worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.