Samsung en MasterCard lanceren concurrent van Apple Pay in Europa | RetailDetail

Samsung en MasterCard lanceren concurrent van Apple Pay in Europa

Samsung en MasterCard lanceren concurrent van Apple Pay in Europa

Samsung gaat zijn betaalsysteem Samsung Pay, dat het samen met MasterCard heeft ontwikkeld, ook in Europa lanceren. Via dat systeem kunnen consumenten eenvoudig mobiele betalingen uitvoeren met hun Samsung-smartphone.

30 miljoen locaties

De dienst moet bruikbaar zijn op meer dan 30 miljoen betaallocaties in heel de wereld, veel meer dan andere betaalsystemen. Dat komt omdat Samsung niet enkel gebruik maakt van NFC, waarmee de meeste contacloze betaalservices werken, maar ook van Magnetic Secure Transmission.

 

Die technologie zorgt er voor dat een smartphone een magnetisch veld genereert, dat een magneetstrip van een kaart nabootst. Samsung Pay werkt daardoor zowel met nieuwe als met oudere betaalterminals. Om de veiligheid te garanderen worden de gegevens enkel op de telefoon opgeslagen. Bij elke betaling wordt dan een token aangemaakt, die wordt doorgestuurd naar de terminal.

 

Samsung Pay werd in maart van dit jaar aangekondigd en had samen met de nieuwe Samsung Galaxy S6 gelanceerd moeten worden, maar die introductie werd al flink uitgesteld. Nu zou de dienst later deze zomer in de Verenigde Staten en Korea gelanceerd worden, voor Europese gebruikers van MasterCard zal ze in een nog latere fase beschikbaar worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.