Schiphol Plaza wint tien miljoen klanten | RetailDetail

Schiphol Plaza wint tien miljoen klanten

Schiphol Plaza wint tien miljoen klanten

Het aantal klanten van het winkelcentrum achter de douane op luchthaven Schiphol is in twee jaar tijd gestegen van dertig naar veertig miljoen. Om verdere groei te garanderen worden verschillende nieuwe winkels geopend.

Victoria's secret en America Today nieuwe publiekstrekkers

De komende weken opent lingerieketen Victoria's Secret op de luchthaven, net als het Nederlandse America Today. Volgens directeur Otto Ambagtsheer van Schiphol (in het Haarlems Dagblad) zijn dat niet de enige vernieuwingen: "Met nieuwe winkels en nieuwe formules zoals de eerste WE Kids en de Ako reisboekenzaak houden we Schiphol Plaza aantrekkelijk voor klanten."

 

Niet alleen de winkels profiteren van de toegenomen aanloop van klanten; dat geldt ook voor het horecaplein dat 24 uur per dag open is. Volgens Ambagtsheer is de Schipholse Burger King de vestiging met de hoogste omzet in de wereld, met drie keukens om alle bestellingen te kunnen verwerken. Volgend najaar komt ook La Place naar Schiphol Plaza: de zusterketen van V&D vervangt er broodjesformule Délifrance.

 

Vooralsnog zijn er geen grote plannen voor uitbreiding van het winkelcentrum naar de nieuwe terminal en pieren die bij Schiphol in de planning zitten. Het winkelcentrum wil proberen compact te blijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.