Schiphol Plaza wint tien miljoen klanten | RetailDetail

Schiphol Plaza wint tien miljoen klanten

Schiphol Plaza wint tien miljoen klanten

Het aantal klanten van het winkelcentrum achter de douane op luchthaven Schiphol is in twee jaar tijd gestegen van dertig naar veertig miljoen. Om verdere groei te garanderen worden verschillende nieuwe winkels geopend.

Victoria's secret en America Today nieuwe publiekstrekkers

De komende weken opent lingerieketen Victoria's Secret op de luchthaven, net als het Nederlandse America Today. Volgens directeur Otto Ambagtsheer van Schiphol (in het Haarlems Dagblad) zijn dat niet de enige vernieuwingen: "Met nieuwe winkels en nieuwe formules zoals de eerste WE Kids en de Ako reisboekenzaak houden we Schiphol Plaza aantrekkelijk voor klanten."

 

Niet alleen de winkels profiteren van de toegenomen aanloop van klanten; dat geldt ook voor het horecaplein dat 24 uur per dag open is. Volgens Ambagtsheer is de Schipholse Burger King de vestiging met de hoogste omzet in de wereld, met drie keukens om alle bestellingen te kunnen verwerken. Volgend najaar komt ook La Place naar Schiphol Plaza: de zusterketen van V&D vervangt er broodjesformule Délifrance.

 

Vooralsnog zijn er geen grote plannen voor uitbreiding van het winkelcentrum naar de nieuwe terminal en pieren die bij Schiphol in de planning zitten. Het winkelcentrum wil proberen compact te blijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.