Schiphol Plaza wint tien miljoen klanten

Schiphol Plaza wint tien miljoen klanten

Het aantal klanten van het winkelcentrum achter de douane op luchthaven Schiphol is in twee jaar tijd gestegen van dertig naar veertig miljoen. Om verdere groei te garanderen worden verschillende nieuwe winkels geopend.

Victoria's secret en America Today nieuwe publiekstrekkers

De komende weken opent lingerieketen Victoria's Secret op de luchthaven, net als het Nederlandse America Today. Volgens directeur Otto Ambagtsheer van Schiphol (in het Haarlems Dagblad) zijn dat niet de enige vernieuwingen: "Met nieuwe winkels en nieuwe formules zoals de eerste WE Kids en de Ako reisboekenzaak houden we Schiphol Plaza aantrekkelijk voor klanten."

 

Niet alleen de winkels profiteren van de toegenomen aanloop van klanten; dat geldt ook voor het horecaplein dat 24 uur per dag open is. Volgens Ambagtsheer is de Schipholse Burger King de vestiging met de hoogste omzet in de wereld, met drie keukens om alle bestellingen te kunnen verwerken. Volgend najaar komt ook La Place naar Schiphol Plaza: de zusterketen van V&D vervangt er broodjesformule Délifrance.

 

Vooralsnog zijn er geen grote plannen voor uitbreiding van het winkelcentrum naar de nieuwe terminal en pieren die bij Schiphol in de planning zitten. Het winkelcentrum wil proberen compact te blijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Retail vraagt om innovatie en transformatiekracht

13/12/2017

Vedis Retail Platform organiseert op dinsdag 19 december de vierde editie van de New Retail Champions Award. Hiermee stimuleert Vedis de innovatie in de retail en plaatst het nieuwkomers in de kijker. Gastspreker is onze eigen Jorg Snoeck.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Back to top