Schiphol Plaza wint tien miljoen klanten

Schiphol Plaza wint tien miljoen klanten

Het aantal klanten van het winkelcentrum achter de douane op luchthaven Schiphol is in twee jaar tijd gestegen van dertig naar veertig miljoen. Om verdere groei te garanderen worden verschillende nieuwe winkels geopend.

Victoria's secret en America Today nieuwe publiekstrekkers

De komende weken opent lingerieketen Victoria's Secret op de luchthaven, net als het Nederlandse America Today. Volgens directeur Otto Ambagtsheer van Schiphol (in het Haarlems Dagblad) zijn dat niet de enige vernieuwingen: "Met nieuwe winkels en nieuwe formules zoals de eerste WE Kids en de Ako reisboekenzaak houden we Schiphol Plaza aantrekkelijk voor klanten."

 

Niet alleen de winkels profiteren van de toegenomen aanloop van klanten; dat geldt ook voor het horecaplein dat 24 uur per dag open is. Volgens Ambagtsheer is de Schipholse Burger King de vestiging met de hoogste omzet in de wereld, met drie keukens om alle bestellingen te kunnen verwerken. Volgend najaar komt ook La Place naar Schiphol Plaza: de zusterketen van V&D vervangt er broodjesformule Délifrance.

 

Vooralsnog zijn er geen grote plannen voor uitbreiding van het winkelcentrum naar de nieuwe terminal en pieren die bij Schiphol in de planning zitten. Het winkelcentrum wil proberen compact te blijven.

Tags: