Schiphol Plaza wint tien miljoen klanten | RetailDetail

Schiphol Plaza wint tien miljoen klanten

Schiphol Plaza wint tien miljoen klanten

Het aantal klanten van het winkelcentrum achter de douane op luchthaven Schiphol is in twee jaar tijd gestegen van dertig naar veertig miljoen. Om verdere groei te garanderen worden verschillende nieuwe winkels geopend.

Victoria's secret en America Today nieuwe publiekstrekkers

De komende weken opent lingerieketen Victoria's Secret op de luchthaven, net als het Nederlandse America Today. Volgens directeur Otto Ambagtsheer van Schiphol (in het Haarlems Dagblad) zijn dat niet de enige vernieuwingen: "Met nieuwe winkels en nieuwe formules zoals de eerste WE Kids en de Ako reisboekenzaak houden we Schiphol Plaza aantrekkelijk voor klanten."

 

Niet alleen de winkels profiteren van de toegenomen aanloop van klanten; dat geldt ook voor het horecaplein dat 24 uur per dag open is. Volgens Ambagtsheer is de Schipholse Burger King de vestiging met de hoogste omzet in de wereld, met drie keukens om alle bestellingen te kunnen verwerken. Volgend najaar komt ook La Place naar Schiphol Plaza: de zusterketen van V&D vervangt er broodjesformule Délifrance.

 

Vooralsnog zijn er geen grote plannen voor uitbreiding van het winkelcentrum naar de nieuwe terminal en pieren die bij Schiphol in de planning zitten. Het winkelcentrum wil proberen compact te blijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met zowel consumenten als inkopers.

"Geen grote verrassing" mocht Unilever voor Rotterdam kiezen

22/02/2018

Volgens de Financial Times maakt Rotterdam en niet Londen de meeste kans om het hoofdkantoor van het Brits-Nederlandse Unilever te krijgen. De zakenkrant baseert zich daarvoor op bronnen uit politieke middens.

Recordcijfers voor Henkel

22/02/2018

Het Duitse Henkel heeft er een sterk 2017 opzitten, met zowel op vlak van omzet als op vlak van winst absolute recordcijfers. Zo wist het bedrijf voor het eerst de grens van 20 miljard euro omzet te doorbreken.

Hudson’s Bay schroeft Nederlandse ambities terug

22/02/2018

De komende weken openen drie vestigingen van Hudson’s Bay de deuren in Nederland. Het gaat over warenhuizen in Enschede, Amersfoort en Haarlem. Wel schroeft de keten ondertussen de ambities terug.

Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Back to top