Sephora vertrekt uit Nederland

Sephora vertrekt uit Nederland

Cosmeticaketen Sephora trekt zich nog vóór 1 juni terug uit Nederland. De Belgische keten ICI Paris XL neemt twaalf winkels in vestigingen van V&D over, de overblijvende Sephora-vestiging in Roermond bevindt zich te dicht bij een bestaand ICI Paris XL-filiaal. De 148 medewerkers van Sephora zijn inmiddels op de hoogte gebracht, zij worden met een gelijkwaardig contract overgenomen door ICI Paris XL.

Economie is reden vertrek

Als reden voor het stopzetten van de activiteiten in Nederland noemt directeur Edwin Turksma van Sephora Nederland in het Financieele Dagblad het tegenvallende economische klimaat: "Het lijkt er ook niet op dat dit de komende jaren snel beter wordt. Bovendien is Nederland enorm overbewinkeld: het winkellandschap is hier veel voller dan in het buitenland."

 

Sephora is het duurdere zusje van de Kruidvat-keten en onderdeel van het luxe-concern LVMH. In 2008 kwam de parfumerieketen naar Nederland. De keten wil zich vanaf nu meer richten op de bredere internationale markt en opkomende markten, zoals Brazilië en China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Back to top