Sephora vertrekt uit Nederland

Sephora vertrekt uit Nederland

Cosmeticaketen Sephora trekt zich nog vóór 1 juni terug uit Nederland. De Belgische keten ICI Paris XL neemt twaalf winkels in vestigingen van V&D over, de overblijvende Sephora-vestiging in Roermond bevindt zich te dicht bij een bestaand ICI Paris XL-filiaal. De 148 medewerkers van Sephora zijn inmiddels op de hoogte gebracht, zij worden met een gelijkwaardig contract overgenomen door ICI Paris XL.

Economie is reden vertrek

Als reden voor het stopzetten van de activiteiten in Nederland noemt directeur Edwin Turksma van Sephora Nederland in het Financieele Dagblad het tegenvallende economische klimaat: "Het lijkt er ook niet op dat dit de komende jaren snel beter wordt. Bovendien is Nederland enorm overbewinkeld: het winkellandschap is hier veel voller dan in het buitenland."

 

Sephora is het duurdere zusje van de Kruidvat-keten en onderdeel van het luxe-concern LVMH. In 2008 kwam de parfumerieketen naar Nederland. De keten wil zich vanaf nu meer richten op de bredere internationale markt en opkomende markten, zoals Brazilië en China.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top