Sinterklaasbonus richting half miljard

Sinterklaasbonus richting half miljard

Detailhandel Nederland denkt dat Nederlanders dit jaar 500 miljoen euro extra aan cadeautjes en lekkernijen gaan uitgeven rond de viering van Sinterklaas. Dat is meer dan ooit tevoren.

Sint klopt crisis

Vorig jaar bleven de bestedingen nog steken op 493 miljoen euro. "Er zijn verschillende onderzoeksbureaus die voorspellen dat Nederlanders minder uitgeven vanwege de crisis, maar wij rekenen erop dat mensen in de praktijk, wanneer ze daadwerkelijk in de winkel staan, toch wel cadeautjes kopen", zegt een woordvoerder tegen het ANP.

 

Volgens de woordvoerder bewijzen verkoopcijfers ieder jaar weer dat Sinterklaas nog steeds populairder wordt. De voorspelling betreft de extra inkomsten die winkeliers in de week voorafgaand aan pakjesavond denken binnen te krijgen. Veel winkeliers spelen in op de drukte door de winkels langer open te houden. De voorspelling van Detailhandel Nederland betekent een mogelijke opsteker voor winkeliers in Nederland. Vooral de non-foodsector heeft het lastig.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top