Sinterklaasbonus richting half miljard

Sinterklaasbonus richting half miljard

Detailhandel Nederland denkt dat Nederlanders dit jaar 500 miljoen euro extra aan cadeautjes en lekkernijen gaan uitgeven rond de viering van Sinterklaas. Dat is meer dan ooit tevoren.

Sint klopt crisis

Vorig jaar bleven de bestedingen nog steken op 493 miljoen euro. "Er zijn verschillende onderzoeksbureaus die voorspellen dat Nederlanders minder uitgeven vanwege de crisis, maar wij rekenen erop dat mensen in de praktijk, wanneer ze daadwerkelijk in de winkel staan, toch wel cadeautjes kopen", zegt een woordvoerder tegen het ANP.

 

Volgens de woordvoerder bewijzen verkoopcijfers ieder jaar weer dat Sinterklaas nog steeds populairder wordt. De voorspelling betreft de extra inkomsten die winkeliers in de week voorafgaand aan pakjesavond denken binnen te krijgen. Veel winkeliers spelen in op de drukte door de winkels langer open te houden. De voorspelling van Detailhandel Nederland betekent een mogelijke opsteker voor winkeliers in Nederland. Vooral de non-foodsector heeft het lastig.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Back to top