Sommige bedrijven blijven dure klantenservicenummers gebruiken | RetailDetail

Sommige bedrijven blijven dure klantenservicenummers gebruiken

Sommige bedrijven blijven dure klantenservicenummers gebruiken

Volgens de Consumentenbond zijn er nog steeds bedrijven die hun klanten erg hoge kosten laten betalen voor het gebruik van een klantenservicenummer. Nochtans zijn die dure nummers al sinds juni 2014 verboden.

Veel inbreuken bij reiswebsites

De Consumentenbond bekeek tientallen tarieven van klantenservicenummers op websites van de bedrijven. De meeste bedrijven houden zich aan de wetgeving en rekenen ook geen extra kost per gesprek aan. Volgens de wetgeving mogen ze tot 1 euro extra vragen, bovenop de gewone belkosten.

 

Bij heel wat reiswebsites en een aantal webwinkels - de Consumentenbond noemt expliciet plasmadiscounter.nl - is dit echter anders: zij gebruiken nog steeds een duur 0900-nummer. Ook hanteert een aantal elektronicazaken (naast een goedkoper nummer voor klantenservice) een 0900-nummer voor technische ondersteuning, terwijl ook dat verboden is.

 

Bedrijven mogen niet-klanten wel laten bellen naar een 0900-nummer en dat plaatsen ze dan ook soms prominent op de website, terwijl het goedkope nummer - als het al bestaat - weggestopt is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.