Sommige bedrijven blijven dure klantenservicenummers gebruiken | RetailDetail

Sommige bedrijven blijven dure klantenservicenummers gebruiken

Sommige bedrijven blijven dure klantenservicenummers gebruiken

Volgens de Consumentenbond zijn er nog steeds bedrijven die hun klanten erg hoge kosten laten betalen voor het gebruik van een klantenservicenummer. Nochtans zijn die dure nummers al sinds juni 2014 verboden.

Veel inbreuken bij reiswebsites

De Consumentenbond bekeek tientallen tarieven van klantenservicenummers op websites van de bedrijven. De meeste bedrijven houden zich aan de wetgeving en rekenen ook geen extra kost per gesprek aan. Volgens de wetgeving mogen ze tot 1 euro extra vragen, bovenop de gewone belkosten.

 

Bij heel wat reiswebsites en een aantal webwinkels - de Consumentenbond noemt expliciet plasmadiscounter.nl - is dit echter anders: zij gebruiken nog steeds een duur 0900-nummer. Ook hanteert een aantal elektronicazaken (naast een goedkoper nummer voor klantenservice) een 0900-nummer voor technische ondersteuning, terwijl ook dat verboden is.

 

Bedrijven mogen niet-klanten wel laten bellen naar een 0900-nummer en dat plaatsen ze dan ook soms prominent op de website, terwijl het goedkope nummer - als het al bestaat - weggestopt is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.