Standaard Boekhandel & Club in treinstations en luchthavens

Standaard Boekhandel & Club in treinstations en luchthavens

Standaard Boekhandel & Club in treinstations en luchthavens

Standaard Boekhandel en de in 2014 overgenomen keten Club gaan winkels openen in de grote treinstations en luchthavens van ons land. Een eerste ‘Express’ opende vanochtend in het station van Brussel-Noord.

 

Onder dubbele vlag in het Brusselse

Standaard Boekhandel mikt met de nieuwe ‘Express’-formule op trein- en vliegtuigreizigers. In Vlaanderen zal de groep de formule uitrollen onder het logo van Standaard Boekhandel, in Wallonië onder het logo van zusterketen Club. In het Brusselse opteert de groep voor een gezamenlijk logo, om de tweetaligheid van de winkel te onderstrepen. Dat zegt retaildirecteur Guido De Smet.

 

De Express-winkels zullen kleiner zijn dan de traditionele boekenwinkels en het aanbod zal ook meer gericht zijn op toeristen en andere trein- en vliegtuigreizigers. Zo zullen ook kleine snacks worden verkocht. Voor het overige bieden ze dezelfde dienstverlening als alle andere winkels van beide merken: dezelfde promoties, klantenkaartvoordelen en afhaalmogelijkheden voor onlinebestellingen.

 

Naar 200 winkels

De winkel in Brussel-Noord is de eerste ‘Express’ en vond onderdak in de nieuwe winkelgalerij, tussen de gerenoveerde zuidelijke gang en de centrale stationshal. Behalve in stations wil de groep ook op de luchthavens aanwezig zijn, na de succesvolle opening vorig jaar van twee Club-winkels in de luchthaven van Charleroi.

 

“We hebben ook ambities in Zaventem”, bevestigt Guido De Smet. De nieuwe formule past in de expansieplannen van de boekenketen die nu ruim 180 winkels telt (141 van Standaard Boekhandel en meer dan 40 van Club). “Tweehonderd winkels is onze volgende ambitie”, aldus nog de retaildirecteur.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.