Standaard Boekhandel opent Brusselse flagshipstore | RetailDetail

Standaard Boekhandel opent Brusselse flagshipstore

Standaard Boekhandel opent Brusselse flagshipstore
Foto RetailDetail

In de Brusselse voetgangerszone mikt Standaard Boekhandel op een internationaal publiek met een grote keuze aan boeken in het Frans en het Engels. Ook de schrijf- en papierwaren van zusterketen Club krijgen alle ruimte.

 

20.000 titels

De nieuwe winkel is 1.000 m² groot en bevindt zich in het winkelcentrum Anspach Shopping Brussels, dat het Muntplein via een overdekte passage met de Anspachlaan verbindt. In vergelijking met de vroegere winkel op de hoek van het Muntplein stijgt het aanbod van 8.000 naar 20.000 boekentitels, met een ruime selectie aan internationale bestsellers in het Frans en in het Engels. Voor de eerste keer maakt het aantal niet-Nederlandstalige titels ongeveer de helft van het aanbod uit.

 

Het pand heeft twee ingangen en twee verdiepingen. Het gelijkvloers focust op bestsellers, impulsartikelen (wenskaarten, cadeautjes… ) en pers in drie talen. Blikvangers op de eerste verdieping zijn de Illy-koffiehoek en een shop-in-shop van Moleskine, een primeur voor Standaard Boekhandel. Onder andere de Moleskine Smartpen staat hier letterlijk in de kijker. Deze innovatieve pen maakt het mogelijk om handgeschreven notities in real time te digitaliseren en transformeert zo het traditionele notitieboekje naar een heuse tablet.

 

De kinderafdeling met de bekende kleurrijke boom krijgt veel ruimte. Erg zichtbaar is bovendien de samenwerking met de van oorsprong Franstalige boek- en papierhandel Club, die sinds 2014 tot dezelfde familie behoort. Je vindt hier dus ook een zeer ruim aanbod potloden, schriften, notitieboekjes, agenda’s… “We wilden Brussel een winkel geven die deze stad verdient,” vertellen regiomanager Katrien Noblesse en filiaaldirecteur Els Verstraete. “We hebben lang gezocht naar een geschikt pand en we zijn erg blij met deze keuze, in de aantrekkelijke voetgangerszone. Op basis van de eerste ervaringen merken we dat Franstalige klanten al vlot de weg naar onze winkel vinden.”

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.