Sterk halfjaar voor Plus | RetailDetail

Sterk halfjaar voor Plus

Sterk halfjaar voor Plus

Supermarktketen Plus heeft een sterk eerste halfjaar achter de rug: de omzet ging met bijna zes procent de hoogte in, waardoor de keten het een flink stuk beter doet dan de gemiddelde groei in de sector.

Hoger marktaandeel

In de eerste zes maanden groeide de Nederlandse supermarktsector gemiddeld met 1,9 procent, maar Plus stelt daar een groei van 5,9 procent tegenover. Het marktaandeel van de keten steeg dan ook van 5,92 procent naar 6,14 procent.

 

"We hebben in de afgelopen tijd enorm hard gewerkt om PLUS nog beter en attractiever te maken. Dat doen we met een scherp promotiebeleid én door ons assortiment steeds verder te verduurzamen. Samen met onze supermarktondernemers maken wij boodschappen doen verantwoord en leuk. En gelukkig vinden onze klanten dat ook. Het aantal klanten, de gemiddelde besteding en de klantloyaliteit zijn tijdens het afgelopen halfjaar verder toegenomen", stelt algemeen directeur Jan Brouwers.

 

Die groei was voor een groot stuk te danken aan acties en promoties van Plus: zo zorgde de Minions-actie voor het hoogste gemiddelde marktaandeel per winkel van Plus ooit. Ook de vernieuwde webshop droeg bij aan de hogere omzet. Plus blijft ook inzetten op duurzaamheid en heeft sinds mei van dit jaar een samenwerking met Max Havelaar. Stap voor stap zullen huismerken daardoor een Fairtrade-certificaat krijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hema onthoofdt eigen franchiseorganisatie

10/08/2018

Hema heeft de franchiseovereenkomst met de ondernemers aan het hoofd van haar franchiseorganisatie, samen goed voor 24 winkels, opgezegd. Er is al een tijdje fikse ruzie over de bijdrage die franchisenemers moeten afstaan voor onlineverkopen. 

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.