Sterke dollar drukt op omzet Procter & Gamble | RetailDetail

Sterke dollar drukt op omzet Procter & Gamble

Sterke dollar drukt op omzet Procter & Gamble

Procter & Gamble zegt zelf dat het er een goed tweede kwartaal heeft opzitten, nadat de omzet bij de ‘core business’ opnieuw omhoog ging, onder andere dankzij prijsstijgingen. Het bedrijf wist eerder ook al enkele minder presterende merken van de hand te doen.

 

Groei nettowinst

De autonome omzet, voor wisselkoersen en overnames, van P&G ging met twee procent de hoogte in. Het voorgaande kwartaal was er nog sprake geweest van een daling van 1 procent. Toch daalde de totale omzet van Procter & Gamble met 8,5 procent naar 16,92 miljard dollar (15,57 miljard euro), ietsje onder de verwachtingen van analisten.

 

Procter & Gamble wijt de daling volledig aan de sterke positie van de dollar en wisselkoerseffecten. Volgens het bedrijf hadden die een negatieve impact van 9 procent op de omzetresultaten. Ook voor het volledige boekjaar verwacht Procter & Gamble een gelijkaardige omzetdaling.

 

De nettowinst van Procter & Gamble steeg dan weer wel naar 3,2 miljard dollar (2,9 miljard euro). Dat is een fikse groei ten opzichte van een jaar eerder, toen de winst uitkwam op 2,4 miljard dollar (2,2 miljard euro). P&G wist de winst op te drijven door het voorbije jaar flink in de kosten te snoeien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.