Temporary Lane trekt naar Maastricht | RetailDetail

Temporary Lane trekt naar Maastricht

Temporary Lane trekt naar Maastricht

Het retailconcept Temporary Lane zal vanaf eind mei tot en met 30 juni te vinden zijn in het voormalige pand van het failliete V&D in Maastricht. Temporary Lane brengt in zijn zog een boel pop-ups mee.

“Ideale testcase”

Het doel van Temporary Lane, een concept van het Hasseltse Comosie, is leegstaande panden in stadskernen te revitaliseren. "Niet met één pop-up, maar een aanéénschakeling van verschillende tijdelijke shops en met een focus op een Euregionaal aanbod van producten", zegt Christiaan Kastrop die in december vorig jaar het project opstartte in Genk. "In tegenstelling tot de Molenstraat in Genk kunnen we in Maastricht rekenen op een toplocatie waar dagelijks duizenden shoppers passeren. In de drukbezochte Grote Staat stelt zich geen probleem inzake doorstroming. Het is een triple-A locatie."

 

Kastrop ziet zowel voor starters als voor gevestigde labels mogelijkheden binnen het concept, voornamelijk omdat ze slechts een fractie van de normale huurprijs voor een dergelijke locatie moeten neertellen. “Een ideale testcase dus voor Belgische labels die lonken naar de Nederlandse markt, want de cultuur van Maastricht sluit veel nauwer aan bij België dan de rest van Nederland."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.