Tesco gaat concurrentie met Apple en co aan met eigen tablet

Tesco gaat concurrentie met Apple en co aan met eigen tablet

De Britse supermarktketen Tesco gaat de concurrentie met Apple en Amazon aan met de lancering van een eigen tablet. Die zal waarschijnlijk te koop zijn vanaf de kersperiode en bij aankoop zullen er al films, boeken en muziek op staan, alsook enkele applicaties van Tesco zelf.

Kwaliteit van Kindle Fire

De Britse krant The Sunday Times meent te weten dat de kwaliteit van de tablet te vergelijken zal zijn met de Kindle Fire van Amazon, die wordt verkocht voor 130 pond (of 160 euro). Voorlopig is het echter nog stil rond de prijs van de tablet van Tesco.

 

Apple en Amazon hebben de laatste jaren een ravage aangericht in de verkoop van dvd's, boeken en muziek bij Tesco. De tablet moet nu de perfecte tegenzet vormen, daarom zal de tablet ook applicaties bevatten zoals Blinkbox, de digitale muziek- en filmdienst van Tesco. De tablet zou ook passen in de vernieuwde strategie van Tesco, die onlangs al in de verf werd gezet met de opening van de Tesco Extra Store in Watford.

 

Helemaal uniek is de zet van Tesco echter niet: in 2011 bracht een andere Britse keten, Asda, ook al een eigen tablet uit, voor de prijs van 99 pond (ongeveer 115 euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Amsterdam verbiedt ongevraagde reclamefolders

23/11/2017

Vanaf 1 januari ontvangen de Amsterdammers enkel nog reclamefolders als ze daar expliciet om vragen. Brancheorganisaties probeerden de invoering van de ja/ja-sticker vergeefs tegen te houden bij de rechtbank. 

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Back to top