Tesco gaat concurrentie met Apple en co aan met eigen tablet

Tesco gaat concurrentie met Apple en co aan met eigen tablet

De Britse supermarktketen Tesco gaat de concurrentie met Apple en Amazon aan met de lancering van een eigen tablet. Die zal waarschijnlijk te koop zijn vanaf de kersperiode en bij aankoop zullen er al films, boeken en muziek op staan, alsook enkele applicaties van Tesco zelf.

Kwaliteit van Kindle Fire

De Britse krant The Sunday Times meent te weten dat de kwaliteit van de tablet te vergelijken zal zijn met de Kindle Fire van Amazon, die wordt verkocht voor 130 pond (of 160 euro). Voorlopig is het echter nog stil rond de prijs van de tablet van Tesco.

 

Apple en Amazon hebben de laatste jaren een ravage aangericht in de verkoop van dvd's, boeken en muziek bij Tesco. De tablet moet nu de perfecte tegenzet vormen, daarom zal de tablet ook applicaties bevatten zoals Blinkbox, de digitale muziek- en filmdienst van Tesco. De tablet zou ook passen in de vernieuwde strategie van Tesco, die onlangs al in de verf werd gezet met de opening van de Tesco Extra Store in Watford.

 

Helemaal uniek is de zet van Tesco echter niet: in 2011 bracht een andere Britse keten, Asda, ook al een eigen tablet uit, voor de prijs van 99 pond (ongeveer 115 euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Picnic ziet ook rol als dienstverlener

14/09/2017

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top