Tesco gaat concurrentie met Apple en co aan met eigen tablet

Tesco gaat concurrentie met Apple en co aan met eigen tablet

De Britse supermarktketen Tesco gaat de concurrentie met Apple en Amazon aan met de lancering van een eigen tablet. Die zal waarschijnlijk te koop zijn vanaf de kersperiode en bij aankoop zullen er al films, boeken en muziek op staan, alsook enkele applicaties van Tesco zelf.

Kwaliteit van Kindle Fire

De Britse krant The Sunday Times meent te weten dat de kwaliteit van de tablet te vergelijken zal zijn met de Kindle Fire van Amazon, die wordt verkocht voor 130 pond (of 160 euro). Voorlopig is het echter nog stil rond de prijs van de tablet van Tesco.

 

Apple en Amazon hebben de laatste jaren een ravage aangericht in de verkoop van dvd's, boeken en muziek bij Tesco. De tablet moet nu de perfecte tegenzet vormen, daarom zal de tablet ook applicaties bevatten zoals Blinkbox, de digitale muziek- en filmdienst van Tesco. De tablet zou ook passen in de vernieuwde strategie van Tesco, die onlangs al in de verf werd gezet met de opening van de Tesco Extra Store in Watford.

 

Helemaal uniek is de zet van Tesco echter niet: in 2011 bracht een andere Britse keten, Asda, ook al een eigen tablet uit, voor de prijs van 99 pond (ongeveer 115 euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top