Tesco gaat concurrentie met Apple en co aan met eigen tablet | RetailDetail

Tesco gaat concurrentie met Apple en co aan met eigen tablet

Tesco gaat concurrentie met Apple en co aan met eigen tablet

De Britse supermarktketen Tesco gaat de concurrentie met Apple en Amazon aan met de lancering van een eigen tablet. Die zal waarschijnlijk te koop zijn vanaf de kersperiode en bij aankoop zullen er al films, boeken en muziek op staan, alsook enkele applicaties van Tesco zelf.

Kwaliteit van Kindle Fire

De Britse krant The Sunday Times meent te weten dat de kwaliteit van de tablet te vergelijken zal zijn met de Kindle Fire van Amazon, die wordt verkocht voor 130 pond (of 160 euro). Voorlopig is het echter nog stil rond de prijs van de tablet van Tesco.

 

Apple en Amazon hebben de laatste jaren een ravage aangericht in de verkoop van dvd's, boeken en muziek bij Tesco. De tablet moet nu de perfecte tegenzet vormen, daarom zal de tablet ook applicaties bevatten zoals Blinkbox, de digitale muziek- en filmdienst van Tesco. De tablet zou ook passen in de vernieuwde strategie van Tesco, die onlangs al in de verf werd gezet met de opening van de Tesco Extra Store in Watford.

 

Helemaal uniek is de zet van Tesco echter niet: in 2011 bracht een andere Britse keten, Asda, ook al een eigen tablet uit, voor de prijs van 99 pond (ongeveer 115 euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Hema opent eerste winkel in Berlijn

15/06/2018

Hema heeft zijn eerste Berlijnse winkel geopend, alweer de vijftiende in Duitsland.Hema ziet in Duitsland een belangrijke groeimarkt: reeds volgende maand opent de de keten haar tweede Berlijnse winkel.