Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan | RetailDetail

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

 

Weerwerk bieden

Consumenten kun alles kopen, overal, op elk moment. Digitale reuzen als Amazon en Alibaba hebben het retaillandschap radicaal veranderd. Hoe kan je als lokale retailer weerwerk bieden? Op het komende RetailDetail Congress krijg je van de Retail Rebels in twintig minuten tijd tien praktische tips voor een sterkere positionering. Hier geven we ze al kort mee:
 

1. Maak van je winkels ontmoetingsplaatsen

2. Maak beter gebruik van data en analyse

3. Optimaliseer de 'uitpakervaring'

4. Motiveer en train je winkelmedewerkers

5. Bundel de krachten met andere retailers

6. Begin met ‘always-on’ campagnes

7. Bouw een sterker merk

8. Creëer je ‘eigen merken’

9. Omarm nieuwe technologie

10. Creëer een budget

 

Benieuwd naar de toelichting? Kom dan zeker luisteren naar het voorprogramma ‘The Future of Marketing’ op 26 april. Je krijgt er een uniek hoofprogramma met presentaties van Belgische ceo’s bovenop. Registreer je hier snel voor de laatste tickets!

 

Retail Rebels is een full-service retailcommunicatiebureau, gevestigd in Antwerpen. Het bureau is ontstaan vanuit een samenwerking tussen een Belgische en Nederlandse communicatiegroep. Hierdoor staan er ruim 400 Retail Rebels voor u klaar om u te helpen bij het transformeren en optimaliseren van uw dagelijkse en toekomstige uitdagingen. Meer weten over Retail Rebels? Kijk op www.retailrebels.be

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.