Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan | RetailDetail

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

 

Weerwerk bieden

Consumenten kun alles kopen, overal, op elk moment. Digitale reuzen als Amazon en Alibaba hebben het retaillandschap radicaal veranderd. Hoe kan je als lokale retailer weerwerk bieden? Op het komende RetailDetail Congress krijg je van de Retail Rebels in twintig minuten tijd tien praktische tips voor een sterkere positionering. Hier geven we ze al kort mee:
 

1. Maak van je winkels ontmoetingsplaatsen

2. Maak beter gebruik van data en analyse

3. Optimaliseer de 'uitpakervaring'

4. Motiveer en train je winkelmedewerkers

5. Bundel de krachten met andere retailers

6. Begin met ‘always-on’ campagnes

7. Bouw een sterker merk

8. Creëer je ‘eigen merken’

9. Omarm nieuwe technologie

10. Creëer een budget

 

Benieuwd naar de toelichting? Kom dan zeker luisteren naar het voorprogramma ‘The Future of Marketing’ op 26 april. Je krijgt er een uniek hoofprogramma met presentaties van Belgische ceo’s bovenop. Registreer je hier snel voor de laatste tickets!

 

Retail Rebels is een full-service retailcommunicatiebureau, gevestigd in Antwerpen. Het bureau is ontstaan vanuit een samenwerking tussen een Belgische en Nederlandse communicatiegroep. Hierdoor staan er ruim 400 Retail Rebels voor u klaar om u te helpen bij het transformeren en optimaliseren van uw dagelijkse en toekomstige uitdagingen. Meer weten over Retail Rebels? Kijk op www.retailrebels.be

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.