Toch geen doorstart voor V&D | RetailDetail

Toch geen doorstart voor V&D

Toch geen doorstart voor V&D

De curatoren van V&D en La Place laten weten dat het niet is gelukt om tot een doorstart te komen voor de V&D-warenhuizen. De beoogde doorstart van V&D Group is daarmee beperkt gebleven tot de verkoop van de externe La Place-vestigingen aan Jumbo.

 

Hudson’s Bay aan zet

Roland Kahn bevestigt de mislukking: "We moeten helaas concluderen dat wij er niet in geslaagd zijn de belangen van alle betrokkenen op een lijn te krijgen. We vinden het met name spijtig voor al die betrokken medewerk(st)ers van V&D."


Ook Jumbo, dat de zelfstandige La Place-vestigingen overnam, betreurt de feiten en laat weten dat de La Place-vestigingen in de voormalige V&D-warenhuizen op dit moment niet kunnen worden voortgezet. “Vanzelfsprekend zullen we kijken naar nieuwe exploitatiemogelijkheden voor deze La Place-vestigingen. La Place is een ijzersterke formule en voorziet in een grote behoefte in de Nederlandse binnensteden.”


Einde verhaal dus voor V&D, dat uit het Nederlandse winkelstraatbeeld verdwijnt. Alleen het Canadese warenhuisconcern Hudson's Bay heeft nog interesse in V&D-panden om er eigen warenhuisformules in te vestigen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.