Toiletconcept 2theloo op weg naar 1.000 wc-winkels

Toiletconcept 2theloo op weg naar 1.000 wc-winkels

Het toiletconcept 2theloo is aan een wereldwijde opmars bezig. Aangezien de doelstelling om tegen het einde van dit jaar 200 toiletwinkels te hebben een fluitje van een cent blijkt, legt de Nederlandse retailformule de lat hoger: tegen 2016 wil 2theloo liefst 1.000 vestigingen tellen.

Shell-tankstations 'vervrouwelijken'

Een deal met Shell is daarbij een flinke duw in de rug: 2theloo heeft in de Benelux en Frankrijk een exclusiviteitscontract in de wacht kunnen slepen om alle Shell-tankstations te voorzien van het toiletconcept. Als dat een succes blijkt, overweegt Shell – dat vooral de grote vrouwvriendelijkheid van de wc-formule prijst – zelfs om over de hele wereld met 2theloo samen te werken.

 

Ook het EK voetbal en de Olympische Spelen helpen intussen een handje: in het kader van de Olympische Spelen heeft 2theloo het voor elkaar gekregen in enkele Britse treinstations een toiletwinkel te mogen openen. Hetzelfde geldt voor Polen, waar 2theloo het EK voetbal aangrijpt om er zijn intrede te maken.


Onderhandelingen met NS en NMBS

Aangezien treinstations in het algemeen een goede uitvalbasis voor het concept vormen, zijn oprichters Eric Treurniet en Almar Holtz ook verder op zoek naar Europese spoorwegbedrijven als partners. Zo vertellen ze in een interview aan nieuwssite Out-of-Home Shops eveneens in vergevorderde gesprekken te zijn met de Nederlandse spoorwegmaatschappij NS en de Belgische NMBS.

 

Treurniet en Holtz hopen daarbij een verhouding te kunnen realiseren van ongeveer 30% eigen vestigingen en de overige 70% in franchise. Als 2theloo nog her en der dergelijke franchisewinkels opent, zoals dit voorjaar in Israël en in Barcelona, komt de mijlpaal van 1.000 wc-winkels in 2016 volgens het duo zo in zicht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Back to top