Toiletconcept 2theloo op weg naar 1.000 wc-winkels

Toiletconcept 2theloo op weg naar 1.000 wc-winkels

Het toiletconcept 2theloo is aan een wereldwijde opmars bezig. Aangezien de doelstelling om tegen het einde van dit jaar 200 toiletwinkels te hebben een fluitje van een cent blijkt, legt de Nederlandse retailformule de lat hoger: tegen 2016 wil 2theloo liefst 1.000 vestigingen tellen.

Shell-tankstations 'vervrouwelijken'

Een deal met Shell is daarbij een flinke duw in de rug: 2theloo heeft in de Benelux en Frankrijk een exclusiviteitscontract in de wacht kunnen slepen om alle Shell-tankstations te voorzien van het toiletconcept. Als dat een succes blijkt, overweegt Shell – dat vooral de grote vrouwvriendelijkheid van de wc-formule prijst – zelfs om over de hele wereld met 2theloo samen te werken.

 

Ook het EK voetbal en de Olympische Spelen helpen intussen een handje: in het kader van de Olympische Spelen heeft 2theloo het voor elkaar gekregen in enkele Britse treinstations een toiletwinkel te mogen openen. Hetzelfde geldt voor Polen, waar 2theloo het EK voetbal aangrijpt om er zijn intrede te maken.


Onderhandelingen met NS en NMBS

Aangezien treinstations in het algemeen een goede uitvalbasis voor het concept vormen, zijn oprichters Eric Treurniet en Almar Holtz ook verder op zoek naar Europese spoorwegbedrijven als partners. Zo vertellen ze in een interview aan nieuwssite Out-of-Home Shops eveneens in vergevorderde gesprekken te zijn met de Nederlandse spoorwegmaatschappij NS en de Belgische NMBS.

 

Treurniet en Holtz hopen daarbij een verhouding te kunnen realiseren van ongeveer 30% eigen vestigingen en de overige 70% in franchise. Als 2theloo nog her en der dergelijke franchisewinkels opent, zoals dit voorjaar in Israël en in Barcelona, komt de mijlpaal van 1.000 wc-winkels in 2016 volgens het duo zo in zicht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Univé start test met interactieve robot Pepper

21/09/2017

Univé Verzekeringen heeft in een winkel in Heerhugowaard de robot Pepper in gebruik genomen. Die moet dienst doen als hostess voor klanten die de winkel binnenwandelen. Univé wil weten hoe klanten daarop reageren.

Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Detailhandel groeit met 4,5 procent in juli

15/09/2017

In juli is de omzet in de Nederlandse detailhandel met 4,5% gegroeid. Het volume ging er daarbij met 4% op vooruit. De online sector blijft veruit het snelst groeien (+21%), waarbij multichannelretailers (nog) sneller groeiden dan pure players (+20%).

Back to top