Toiletconcept 2theloo op weg naar 1.000 wc-winkels | RetailDetail

Toiletconcept 2theloo op weg naar 1.000 wc-winkels

Toiletconcept 2theloo op weg naar 1.000 wc-winkels

Het toiletconcept 2theloo is aan een wereldwijde opmars bezig. Aangezien de doelstelling om tegen het einde van dit jaar 200 toiletwinkels te hebben een fluitje van een cent blijkt, legt de Nederlandse retailformule de lat hoger: tegen 2016 wil 2theloo liefst 1.000 vestigingen tellen.

Shell-tankstations 'vervrouwelijken'

Een deal met Shell is daarbij een flinke duw in de rug: 2theloo heeft in de Benelux en Frankrijk een exclusiviteitscontract in de wacht kunnen slepen om alle Shell-tankstations te voorzien van het toiletconcept. Als dat een succes blijkt, overweegt Shell – dat vooral de grote vrouwvriendelijkheid van de wc-formule prijst – zelfs om over de hele wereld met 2theloo samen te werken.

 

Ook het EK voetbal en de Olympische Spelen helpen intussen een handje: in het kader van de Olympische Spelen heeft 2theloo het voor elkaar gekregen in enkele Britse treinstations een toiletwinkel te mogen openen. Hetzelfde geldt voor Polen, waar 2theloo het EK voetbal aangrijpt om er zijn intrede te maken.


Onderhandelingen met NS en NMBS

Aangezien treinstations in het algemeen een goede uitvalbasis voor het concept vormen, zijn oprichters Eric Treurniet en Almar Holtz ook verder op zoek naar Europese spoorwegbedrijven als partners. Zo vertellen ze in een interview aan nieuwssite Out-of-Home Shops eveneens in vergevorderde gesprekken te zijn met de Nederlandse spoorwegmaatschappij NS en de Belgische NMBS.

 

Treurniet en Holtz hopen daarbij een verhouding te kunnen realiseren van ongeveer 30% eigen vestigingen en de overige 70% in franchise. Als 2theloo nog her en der dergelijke franchisewinkels opent, zoals dit voorjaar in Israël en in Barcelona, komt de mijlpaal van 1.000 wc-winkels in 2016 volgens het duo zo in zicht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.