Toiletconcept 2theloo op weg naar 1.000 wc-winkels

Toiletconcept 2theloo op weg naar 1.000 wc-winkels

Het toiletconcept 2theloo is aan een wereldwijde opmars bezig. Aangezien de doelstelling om tegen het einde van dit jaar 200 toiletwinkels te hebben een fluitje van een cent blijkt, legt de Nederlandse retailformule de lat hoger: tegen 2016 wil 2theloo liefst 1.000 vestigingen tellen.

Shell-tankstations 'vervrouwelijken'

Een deal met Shell is daarbij een flinke duw in de rug: 2theloo heeft in de Benelux en Frankrijk een exclusiviteitscontract in de wacht kunnen slepen om alle Shell-tankstations te voorzien van het toiletconcept. Als dat een succes blijkt, overweegt Shell – dat vooral de grote vrouwvriendelijkheid van de wc-formule prijst – zelfs om over de hele wereld met 2theloo samen te werken.

 

Ook het EK voetbal en de Olympische Spelen helpen intussen een handje: in het kader van de Olympische Spelen heeft 2theloo het voor elkaar gekregen in enkele Britse treinstations een toiletwinkel te mogen openen. Hetzelfde geldt voor Polen, waar 2theloo het EK voetbal aangrijpt om er zijn intrede te maken.


Onderhandelingen met NS en NMBS

Aangezien treinstations in het algemeen een goede uitvalbasis voor het concept vormen, zijn oprichters Eric Treurniet en Almar Holtz ook verder op zoek naar Europese spoorwegbedrijven als partners. Zo vertellen ze in een interview aan nieuwssite Out-of-Home Shops eveneens in vergevorderde gesprekken te zijn met de Nederlandse spoorwegmaatschappij NS en de Belgische NMBS.

 

Treurniet en Holtz hopen daarbij een verhouding te kunnen realiseren van ongeveer 30% eigen vestigingen en de overige 70% in franchise. Als 2theloo nog her en der dergelijke franchisewinkels opent, zoals dit voorjaar in Israël en in Barcelona, komt de mijlpaal van 1.000 wc-winkels in 2016 volgens het duo zo in zicht.

Tags: