Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog | RetailDetail

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog
Tom&Co Nantes

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

 

Concept slaat aan

Nantes wordt de eerste pilootwinkel nieuwe stijl van Tom&Co in Frankrijk, een concept dat in België al getest wordt in Genappe en Braine. Naast een assortiment van 8.000 producten biedt de retailer in de nieuwe formule heel wat diensten: kapsalons voor honden, katten en knaagdieren, een dogwash (ruimte om de hond te wassen), adoptie van dieren in samenwerking met asielen, toegang tot opvoedingscursussen, ontmoetingsruimten... De goed opgeleide medewerkers kunnen niet alleen advies geven in verband met honden en katten, maar ook voor knaagdieren, vogels, vissen, reptielen en pluimvee.

 

Tom&Co werd in 1991 gelanceerd door Delhaize en in 2016 verkocht aan CEO Lionel Desclée. In België heeft de keten meer dan 140 winkelpunten. De eerste Franse winkel van Tom&Co opende de deuren in 2012 in Douai. Sindsdien is het bedrijf verder gegroeid via franchise: met de zeven aanstaande openingen dit jaar komt het totaal aantal vestigingen in Frankrijk tegen eind dit jaar op 32.

 

Daar eindigt het echter niet, want de keten heeft een honderdtal mogelijke locaties op het oog. “Tom&Co is een concept dat aanslaat. Het merk heeft goed begrepen dat huisdieren voor hun baasjes een lid van het gezin zijn,” zegt Guillaume Papillon, directeur operaties en ontwikkeling voor Frankrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

Lidl aansprakelijk voor zelfdoding medewerker

05/07/2018

Discountketen Lidl is in Frankrijk aansprakelijk gesteld voor de zelfdoding van een onderhoudstechnicus in een distributiecentrum, intussen drie jaar geleden.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.