Tony Mettens nieuwe CEO Fun | RetailDetail

Tony Mettens nieuwe CEO Fun

Tony Mettens nieuwe CEO Fun

Speelgoedketen Fun heeft enkele verschuivingen doorgevoerd in zijn managementteam. Zo verwelkomt het Tony Mettens als nieuwe CEO en wordt Philippe De Moor aangesteld als de nieuwe financiële directeur.

Ervaring bij Maxitoys

Tony Mettens heeft al ervaring binnen de sector, want hij was voorheen aan de slag als CEO bij branchegenoot Maxitoys. Nu krijgt hij de taak om de nieuwe "Play, Create, Party"-strategie van Fun verder uit te bouwen. Hij zal daarbij worden bijgestaan door partners Sven en Joeri De Waele.

 

Ook nieuw in het managementteam is Philippe De Moor: hij wordt de nieuwe CFO binnen de groep en komt over van modeketen Terre Bleu, waar hij dezelfde functie invulde.

 

Winkelketen Fun lanceerde ongeveer een jaar geleden een nieuwe website en een nieuw winkelconcept, waarbij ook een nieuw logo hoorde. Daarbij wordt er gekozen voor een meer familiaal karakter en worden de winkels onderverdeeld in drie delen: play, create en party. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.