Top 1 Toys past concept aan en heeft uitbreidingsplannen | RetailDetail

Top 1 Toys past concept aan en heeft uitbreidingsplannen

Top 1 Toys past concept aan en heeft uitbreidingsplannen

Speelgoedketen Top 1 Toys heeft zijn huisstijl aangepast en is van plan om in de nabije toekomst flink uit te breiden. Het nieuwe concept zou volgens het bedrijf alvast een pak goedkoper zijn om te installeren.

 

Meer dan 60 nieuwe filialen

Volgens Hans Hummelink, directeur verkoop bij Top 1 Toys, kan het nieuwe concept tegen een derde van de prijs van andere retailers neergepoot worden. Dat schrijft RetailNews. Bovendien krijgen franchisenemers de mogelijkheid om de centrale website van de keten lokaal uit te bouwen met een eigen website en kanalen op sociale media.

 

Dankzij de goedkopere nieuwe formule en de inkoopkracht, die het heeft dankzij groothandel Otto Simon waar de keten toe behoort, wil Top 1 Toys in Nederland groeien van 96 naar 160 filialen.

 

De nieuwe plannen werden al uit de doeken gedaan voor de ondernemers en kandidaat-franchisenemers en volgens Hummelink reageerden zij positief.

 

Eerder waren acht franchisenemers van Top 1 Toys nog naar de rechtbank gestapt, omdat ze zich misleid voelden door de keten en moederbedrijf Otto Simon. Ze vonden bovendien dat ze te weinig vrijheid hadden om zelfstandig te handelen en eisten samen een schadevergoeding van 1,7 miljoen euro. Die eis werd door de rechter echter van tafel geveegd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.