Topmanager van AB InBev wordt CEO van Aveve | RetailDetail

Topmanager van AB InBev wordt CEO van Aveve

Topmanager van AB InBev wordt CEO van Aveve

Land- en tuinbouwtoeleverancier Aveve heeft Eric Lauwers aangesteld als nieuwe CEO. Hij volgt in die functie Hendrik Soete op, die vanaf juli van zijn pensioen gaat genieten. Lauwers is momenteel nog aan de slag bij AB InBev.

 

Weg bij AB InBev na 15 jaar

Bij die Belgisch-Braziliaanse brouwer is Lauwers business unit president Benelux. Daarvoor had hij ook al vijf jaar de leiding over de activiteiten van AB InBev in de Benelux en Frankrijk. In november van vorig jaar raakte al bekend dat hij het bedrijf na 15 jaar ging verlaten. Nu wordt dus duidelijk dat hij aan de slag gaat als de nieuwe topman van Aveve.

 

Aveve is in België de belangrijkste toeleverancier aan land- en tuinbouw. Daarnaast is het bedrijf vooral bekend van de Aveve-winkels, die in heel België te vinden zijn. Bij de groep werken ongeveer 1.800 werknemers. Aveve is volledig in handen van MRBB, de financiële tak van de Boerenbond en is goed voor een omzet van meer dan 1,3 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

AB InBev haalt meer winst uit minder bier

09/05/2018

AB InBev zag zijn bierverkoop tijdens het eerste kwartaal dalen met 0,2%, maar daaraan koppelt de Belgisch-Braziliaanse biergigant wel een omzetgroei die 1,1% hoger ligt dan verwacht. Ook de brutowinst oversteeg de verwachtingen.