Topshelf sluit in Nijmegen | RetailDetail

Topshelf sluit in Nijmegen

Topshelf sluit in Nijmegen
Topshelf Nijmegen

Warenhuis Topshelf sluit per 31 augustus haar vestiging in Nijmegen. De luxe formule werd net driekwart jaar geleden geopend. De locatie trekt mede vanwege de aanhoudende gedeeltelijke leegstand te weinig mensen, aldus eigenares en onderneemster Inge van Kemenade.

Onvoldoende tijd gekregen

"Zo triest dat we niet voldoende tijd hebben gehad voor Topshelf in Nijmegen. Het kán wel, want onze Arnhemse vestiging zit juist in de lift”, zegt Inge van Kemenade, ondernemer en eigenares van de warenhuisketen in De Gelderlander. “Nijmegen is onze slechtst lopende vestiging’’. De locatie trekt te weinig mensen. Dit komt volgens Van Kemenade mede omdat de helft van het pand nog steeds leeg staat. "Het is nu een B-locatie en ja, het had ook veel geholpen als La Place gewoon met ons open was gegaan".
 

La Place en Jumbo zouden met een doorgang naar Topshelf terugkeren in het winkelpand in de Nijmeegse binnenstad, dat ingangen aan de Burchstraat en Broerstraat had. La Place en Jumbo zitten hier echter nog steeds niet. Daardoor heeft Topshelf tot nu toe slechts een ingang en is het onzichtbaar in de Broerstraat.

 

Uitzichtloze situatie

De sluiting is het gevolg van mislukte onderhandelingen met de eigenaar van het pand, meldt Topshelf op haar site. Na sluiting van V&D heeft de eigenaar het pand opgesplitst en de ingangen van het warenhuis verhuisd van de Broerstraat naar de Grote Markt. Door het uitblijven van de komst van La Place en Jumbo op de hoek van de Broerstraat/Grote Markt kwam Topshelf in een dode hoek achter een bouwput te zitten en was de winkel voor klanten lastig vindbaar. Ondanks enorme inspanning van de gemeente Nijmegen, inclusief bestuur en gemeenteraad, is er nog nog altijd geen zicht op de komst van beide formules en blijft de bouwput het straatbeeld bepalen. Aangezien de pandeigenaar niet mee wil werken, ziet Topshelf zich geconfronteerd met een uitzichtloze situatie en besloot daarom de vestiging te sluiten. Diverse medewerkers van Topshelf Nijmegen worden overgenomen door Sportsworld Beuningen.


Ondernemer Inge van Kemenade opende in april vorig jaar in korte tijd vier warenhuizen in panden van voormalig V&D. Na de opening van de eerste Topshelf aan de Arnhem volgden in het najaar Nijmegen en Groningen. Half april dit jaar opende Alkmaar de deuren. De Topshelf-vestiging in Nijmegen loopt het slechtst, meldt woordvoerder Marjan Diepeveen aan De Gelderlander.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

Kijkshop probeert doorstart met KijkBijMij

18/04/2018

Warenhuisformule Kijkshop ging begin dit jaar over de kop, maar het Zweedse moederbedrijf TheOne wil het bedrijf met zijn consumentenplatform KijkBijMij nog een bescheiden doorstart geven.