TravelBird neemt BoekVandaag over | RetailDetail

TravelBird neemt BoekVandaag over

TravelBird neemt BoekVandaag over

In een persbericht heeft TravelBird Nederland laten weten vanaf vandaag alle activiteiten van BoekVandaag over te nemen. TravelBird hoopt zo de omzet met 30% te laten groeien. In een eerste fase zullen de twee merken naast elkaar blijven bestaan.

Internationale groei

De online reisaanbieder neemt dus per direct BoekVandaag over. “De aankoop van BoekVandaag sluit goed aan bij onze groeistrategie. Zo namen we in september vorig jaar ook het Belgische MyTrip over. We verwachten een directe omzetgroei van 30% door deze overname in Nederland en België” aldus Symen Jansma die samen met Dennis Klompalberts de directie van TravelBird voert.

 

Binnen TravelBird wordt Jonnie Muis de manager van BoekVandaag. Roy Platje van Red Online Marketing, dat momenteel BoekVandaag in handen heeft, ziet de overname alvast als een mooie kans voor BoekVandaag om door te groeien: "BoekVandaag is een succesvolle website met kwalitatief goede reizen voor een scherpe prijs. De site is toe aan een nieuwe fase en we kiezen om verdere ontwikkeling over te dragen aan TravelBird en ons te richten op nieuwe ideeën.”

 

BoekVandaag bundelt vakantieaanbiedingen op haar website, werd in 2009 opgericht en focust zich vooral op de Nederlandse markt, maar haalt ook een deel van zijn omzet in België. TravelBird werd in 2010 opgericht en is één van de snelst groeiende vakantiewebsites in Europa. In die drie jaar groeide het bedrijf van drie naar negentig werknemers. Momenteel is het al actief in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.