TravelBird neemt BoekVandaag over

TravelBird neemt BoekVandaag over

In een persbericht heeft TravelBird Nederland laten weten vanaf vandaag alle activiteiten van BoekVandaag over te nemen. TravelBird hoopt zo de omzet met 30% te laten groeien. In een eerste fase zullen de twee merken naast elkaar blijven bestaan.

Internationale groei

De online reisaanbieder neemt dus per direct BoekVandaag over. “De aankoop van BoekVandaag sluit goed aan bij onze groeistrategie. Zo namen we in september vorig jaar ook het Belgische MyTrip over. We verwachten een directe omzetgroei van 30% door deze overname in Nederland en België” aldus Symen Jansma die samen met Dennis Klompalberts de directie van TravelBird voert.

 

Binnen TravelBird wordt Jonnie Muis de manager van BoekVandaag. Roy Platje van Red Online Marketing, dat momenteel BoekVandaag in handen heeft, ziet de overname alvast als een mooie kans voor BoekVandaag om door te groeien: "BoekVandaag is een succesvolle website met kwalitatief goede reizen voor een scherpe prijs. De site is toe aan een nieuwe fase en we kiezen om verdere ontwikkeling over te dragen aan TravelBird en ons te richten op nieuwe ideeën.”

 

BoekVandaag bundelt vakantieaanbiedingen op haar website, werd in 2009 opgericht en focust zich vooral op de Nederlandse markt, maar haalt ook een deel van zijn omzet in België. TravelBird werd in 2010 opgericht en is één van de snelst groeiende vakantiewebsites in Europa. In die drie jaar groeide het bedrijf van drie naar negentig werknemers. Momenteel is het al actief in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top