Treatwell.nl gaat vandaag van start

Treatwell.nl gaat vandaag van start

Laurens Groenendijk heeft vandaag Treatwell.nl gelanceerd. Die website moet dienst doen als marktplaats voor salons, kappers en andere zaken in de wereld van beauty en verzorging.

Automatisering van een sector

Laurens Groenendijk was eerder al betrokken bij de oprichting van de Nederlandse variant van Just-Eat en gaat nu dus aan de slag met een nieuw project, nadat hij vorig jaar zijn aandelen verkocht bij Just-Eat. "Ik vroeg me af welke markt nog vrij was waar ik het model van Just-Eat op kon toepassen", vertelt hij aan Emerce. Dat werd dus de markt van beauty en verzorging.

 

"We zijn in stoelen gaan denken, niet in agenda's. Kappers, bijvoorbeeld, kunnen via het internet aangeven welke tijdslots ze níet beschikbaar zijn voor internetreserveringen. De rest beschouwen we als open en dus beschikbaar. De klant en kapper moeten de reservering beiden bevestigen. Als dat niet gebeurt, bellen we het zelf na", gaat hij verder bij Emerce.

 

Van stad naar stad naar buitenland

In de eerste fase gaat Treatwell.nl van stad tot stad uitbreiden, om zo ook het aanbod stelselmatig te vergroten. De eerste stad waarmee Treatwell van start gaat, is Amsterdam. "De inschatting is dat er zo'n 52.000 bedrijfjes in de beauty- en verzorgingssector actief zijn. We beginnen met tweehonderd om snel uit te breiden naar Utrecht, Den Haag en Rotterdam. De meeste aandacht van ons verkoopteam gaat nu naar het inrichten van de aanbodszijde."

 

Bedrijven die zich aansluiten bij Treatwell moet eerst een opstartkost betalen van 199 euro en daarna vijftien procent commissie. Klanten kunnen bij de handelszaak betalen of op voorhand op Treatwell.

 

Omdat er, buiten in de VS en het VK, nergens vergelijkbare projecten zijn volgens Groenendijk, gelooft hij dat Treatwell flink kan groeien. "We kunnen de bepalende speler in Europa worden, een soort Booking.com voor deze sector", zegt hij aan Emerce. Zo staat de uitrol naar Duitsland al op de planning, al zal die pas gebeuren nadat het concept in Nederland volledig op poten staat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top