Treatwell.nl gaat vandaag van start

Treatwell.nl gaat vandaag van start

Laurens Groenendijk heeft vandaag Treatwell.nl gelanceerd. Die website moet dienst doen als marktplaats voor salons, kappers en andere zaken in de wereld van beauty en verzorging.

Automatisering van een sector

Laurens Groenendijk was eerder al betrokken bij de oprichting van de Nederlandse variant van Just-Eat en gaat nu dus aan de slag met een nieuw project, nadat hij vorig jaar zijn aandelen verkocht bij Just-Eat. "Ik vroeg me af welke markt nog vrij was waar ik het model van Just-Eat op kon toepassen", vertelt hij aan Emerce. Dat werd dus de markt van beauty en verzorging.

 

"We zijn in stoelen gaan denken, niet in agenda's. Kappers, bijvoorbeeld, kunnen via het internet aangeven welke tijdslots ze níet beschikbaar zijn voor internetreserveringen. De rest beschouwen we als open en dus beschikbaar. De klant en kapper moeten de reservering beiden bevestigen. Als dat niet gebeurt, bellen we het zelf na", gaat hij verder bij Emerce.

 

Van stad naar stad naar buitenland

In de eerste fase gaat Treatwell.nl van stad tot stad uitbreiden, om zo ook het aanbod stelselmatig te vergroten. De eerste stad waarmee Treatwell van start gaat, is Amsterdam. "De inschatting is dat er zo'n 52.000 bedrijfjes in de beauty- en verzorgingssector actief zijn. We beginnen met tweehonderd om snel uit te breiden naar Utrecht, Den Haag en Rotterdam. De meeste aandacht van ons verkoopteam gaat nu naar het inrichten van de aanbodszijde."

 

Bedrijven die zich aansluiten bij Treatwell moet eerst een opstartkost betalen van 199 euro en daarna vijftien procent commissie. Klanten kunnen bij de handelszaak betalen of op voorhand op Treatwell.

 

Omdat er, buiten in de VS en het VK, nergens vergelijkbare projecten zijn volgens Groenendijk, gelooft hij dat Treatwell flink kan groeien. "We kunnen de bepalende speler in Europa worden, een soort Booking.com voor deze sector", zegt hij aan Emerce. Zo staat de uitrol naar Duitsland al op de planning, al zal die pas gebeuren nadat het concept in Nederland volledig op poten staat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

De Nederlandse winkelketen Hema heeft nog grote plannen in Duitsland. De komende drie jaar wil het er immers minstens 70 nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft het in Duitsland slechts 11 winkels.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Back to top