Treatwell.nl gaat vandaag van start | RetailDetail

Treatwell.nl gaat vandaag van start

Treatwell.nl gaat vandaag van start

Laurens Groenendijk heeft vandaag Treatwell.nl gelanceerd. Die website moet dienst doen als marktplaats voor salons, kappers en andere zaken in de wereld van beauty en verzorging.

Automatisering van een sector

Laurens Groenendijk was eerder al betrokken bij de oprichting van de Nederlandse variant van Just-Eat en gaat nu dus aan de slag met een nieuw project, nadat hij vorig jaar zijn aandelen verkocht bij Just-Eat. "Ik vroeg me af welke markt nog vrij was waar ik het model van Just-Eat op kon toepassen", vertelt hij aan Emerce. Dat werd dus de markt van beauty en verzorging.

 

"We zijn in stoelen gaan denken, niet in agenda's. Kappers, bijvoorbeeld, kunnen via het internet aangeven welke tijdslots ze níet beschikbaar zijn voor internetreserveringen. De rest beschouwen we als open en dus beschikbaar. De klant en kapper moeten de reservering beiden bevestigen. Als dat niet gebeurt, bellen we het zelf na", gaat hij verder bij Emerce.

 

Van stad naar stad naar buitenland

In de eerste fase gaat Treatwell.nl van stad tot stad uitbreiden, om zo ook het aanbod stelselmatig te vergroten. De eerste stad waarmee Treatwell van start gaat, is Amsterdam. "De inschatting is dat er zo'n 52.000 bedrijfjes in de beauty- en verzorgingssector actief zijn. We beginnen met tweehonderd om snel uit te breiden naar Utrecht, Den Haag en Rotterdam. De meeste aandacht van ons verkoopteam gaat nu naar het inrichten van de aanbodszijde."

 

Bedrijven die zich aansluiten bij Treatwell moet eerst een opstartkost betalen van 199 euro en daarna vijftien procent commissie. Klanten kunnen bij de handelszaak betalen of op voorhand op Treatwell.

 

Omdat er, buiten in de VS en het VK, nergens vergelijkbare projecten zijn volgens Groenendijk, gelooft hij dat Treatwell flink kan groeien. "We kunnen de bepalende speler in Europa worden, een soort Booking.com voor deze sector", zegt hij aan Emerce. Zo staat de uitrol naar Duitsland al op de planning, al zal die pas gebeuren nadat het concept in Nederland volledig op poten staat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.