Treatwell.nl gaat vandaag van start

Treatwell.nl gaat vandaag van start

Laurens Groenendijk heeft vandaag Treatwell.nl gelanceerd. Die website moet dienst doen als marktplaats voor salons, kappers en andere zaken in de wereld van beauty en verzorging.

Automatisering van een sector

Laurens Groenendijk was eerder al betrokken bij de oprichting van de Nederlandse variant van Just-Eat en gaat nu dus aan de slag met een nieuw project, nadat hij vorig jaar zijn aandelen verkocht bij Just-Eat. "Ik vroeg me af welke markt nog vrij was waar ik het model van Just-Eat op kon toepassen", vertelt hij aan Emerce. Dat werd dus de markt van beauty en verzorging.

 

"We zijn in stoelen gaan denken, niet in agenda's. Kappers, bijvoorbeeld, kunnen via het internet aangeven welke tijdslots ze níet beschikbaar zijn voor internetreserveringen. De rest beschouwen we als open en dus beschikbaar. De klant en kapper moeten de reservering beiden bevestigen. Als dat niet gebeurt, bellen we het zelf na", gaat hij verder bij Emerce.

 

Van stad naar stad naar buitenland

In de eerste fase gaat Treatwell.nl van stad tot stad uitbreiden, om zo ook het aanbod stelselmatig te vergroten. De eerste stad waarmee Treatwell van start gaat, is Amsterdam. "De inschatting is dat er zo'n 52.000 bedrijfjes in de beauty- en verzorgingssector actief zijn. We beginnen met tweehonderd om snel uit te breiden naar Utrecht, Den Haag en Rotterdam. De meeste aandacht van ons verkoopteam gaat nu naar het inrichten van de aanbodszijde."

 

Bedrijven die zich aansluiten bij Treatwell moet eerst een opstartkost betalen van 199 euro en daarna vijftien procent commissie. Klanten kunnen bij de handelszaak betalen of op voorhand op Treatwell.

 

Omdat er, buiten in de VS en het VK, nergens vergelijkbare projecten zijn volgens Groenendijk, gelooft hij dat Treatwell flink kan groeien. "We kunnen de bepalende speler in Europa worden, een soort Booking.com voor deze sector", zegt hij aan Emerce. Zo staat de uitrol naar Duitsland al op de planning, al zal die pas gebeuren nadat het concept in Nederland volledig op poten staat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema in Tilburg krijgt nieuw foodconcept

22/09/2017

Hema heeft in Tilburg voor het eerst in Nederland het internatonale concept gelanceerd, waarbij vooral de nieuwigheden in het restaurant opvallen. Er is zelfs een volledig live-cooking gedeelte, waarvoor ook de openingsuren werden uitgebreid.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Univé start test met interactieve robot Pepper

21/09/2017

Univé Verzekeringen heeft in een winkel in Heerhugowaard de robot Pepper in gebruik genomen. Die moet dienst doen als hostess voor klanten die de winkel binnenwandelen. Univé wil weten hoe klanten daarop reageren.

Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top