Troc.com wil naar vijftig winkels in Nederland

Troc.com wil naar vijftig winkels in Nederland

De Franse keten in tweedehandsartikelen Troc.com ziet in Nederland ruimte voor veertig tot vijftig vestigingen. De formule streek in september neer in Nederland, met de opening van een eerste vestiging in Helmond.

Belgisch succes smaakt naar meer

Troc.com is een combinatie van een online marktplaats en fysieke winkels, waar consumenten hun tweedehandsartikelen kunnen aanbieden. Zodra deze verkocht worden, delen de verkoper en Troc.com de opbrengst. Volgens de regionale Omroep Brabant komt de verkoop in de eerste vestiging in Helmond wel maar aarzelend op gang. Toch zijn de initiatiefnemers bijzonder ambitieus zijn: door het succes van Troc.com in België is het bedrijf er zeker van dat in Nederland volop ruimte is voor uitbreiding.

 

Troc.com ontstond in 1982 in de buurt van Avignon en is intussen actief in zeven landen. De formule is opgericht door de toen werkloze Fransman Jean-Pierre Boudier, die zijn keten twee jaar geleden verkocht aan Saphir Capital Partners uit Luxemburg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top