Troc.com wil naar vijftig winkels in Nederland

Troc.com wil naar vijftig winkels in Nederland

De Franse keten in tweedehandsartikelen Troc.com ziet in Nederland ruimte voor veertig tot vijftig vestigingen. De formule streek in september neer in Nederland, met de opening van een eerste vestiging in Helmond.

Belgisch succes smaakt naar meer

Troc.com is een combinatie van een online marktplaats en fysieke winkels, waar consumenten hun tweedehandsartikelen kunnen aanbieden. Zodra deze verkocht worden, delen de verkoper en Troc.com de opbrengst. Volgens de regionale Omroep Brabant komt de verkoop in de eerste vestiging in Helmond wel maar aarzelend op gang. Toch zijn de initiatiefnemers bijzonder ambitieus zijn: door het succes van Troc.com in België is het bedrijf er zeker van dat in Nederland volop ruimte is voor uitbreiding.

 

Troc.com ontstond in 1982 in de buurt van Avignon en is intussen actief in zeven landen. De formule is opgericht door de toen werkloze Fransman Jean-Pierre Boudier, die zijn keten twee jaar geleden verkocht aan Saphir Capital Partners uit Luxemburg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert eerste Coolblue XXL in Amsterdam

24/11/2017

De Rotterdamse webwinkel Coolblue zet zijn omnichannel-strategie kracht bij met de lancering van het concept Coolblue XXL. Klanten kunnen er meer dan duizend producten ter plekke testen en afhalen, soms al een minuut na de bestelling.

Unilever start zoektocht naar opvolger CEO Paul Polman

24/11/2017

Unilever is gestart met de zoektocht naar een opvolger voor CEO Paul Polman. Het heeft daarvoor headhunter Egon Zehnder ingehuurd, dat nu op zoek zal gaan naar geschikte kandidaten.

Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

24/11/2017

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Amsterdam verbiedt ongevraagde reclamefolders

23/11/2017

Vanaf 1 januari ontvangen de Amsterdammers enkel nog reclamefolders als ze daar expliciet om vragen. Brancheorganisaties probeerden de invoering van de ja/ja-sticker vergeefs tegen te houden bij de rechtbank. 

Back to top