Troonwissel moet winkelomzet opleveren | RetailDetail

Troonwissel moet winkelomzet opleveren

Troonwissel moet winkelomzet opleveren

De Nederlandse detailhandel wil optimaal profiteren van de overdracht van de troon van koningin Beatrix aan Willem-Alexander. Winkelketens en producenten zijn bezig met de ontwikkeling van speciale producten die in de periode tot 30 april in de schappen moeten komen te liggen.

Iedereen op de Oranje-kar

Verschillende winkelketens zijn van plan speciale oranjesouvenirs te gaan verkopen. De plannen hiervoor lagen vaak al enige tijd op de plank, aangezien de aankondiging van de troonsafstand maandagavond niet onverwacht kwam. Al op dinsdag speelden onder meer supermarktketen Jumbo en warenhuisketen Hema al in op de troonwisseling met speciale advertenties.

 

Duidelijk is inmiddels dat drankfabrikant Koninklijke De Kuyper in Schiedam met een speciale editie van de Oranjebitter gaat komen. Ook zal Koninklijke De Ruijter met een speciaal bewaarblik komen voor de eigen hagel. In 1980 bracht het bedrijf al oranjehagel op de markt, maar nu is het nog even afwachten wat de onderneming gaat ontwikkelen. Hema denk aan oranje tompouces, die ook bij voetbalkampioenschappen populair zijn. FrieslandCampina komt dan weer met Oranjevla en een speciaal Mona-toetje.

 

Naar verwachting zullen veel meer winkelketens producten laten ontwikkelen met portretten van de oranjes erop. De Britse detailhandel hield vorig jaar een omzetpiek over aan het huwelijk van kroonprins William met zijn Kate. Ook daar sprongen retailers op grote schaal in op het koninklijke feestje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.