Troonwissel moet winkelomzet opleveren

Troonwissel moet winkelomzet opleveren

De Nederlandse detailhandel wil optimaal profiteren van de overdracht van de troon van koningin Beatrix aan Willem-Alexander. Winkelketens en producenten zijn bezig met de ontwikkeling van speciale producten die in de periode tot 30 april in de schappen moeten komen te liggen.

Iedereen op de Oranje-kar

Verschillende winkelketens zijn van plan speciale oranjesouvenirs te gaan verkopen. De plannen hiervoor lagen vaak al enige tijd op de plank, aangezien de aankondiging van de troonsafstand maandagavond niet onverwacht kwam. Al op dinsdag speelden onder meer supermarktketen Jumbo en warenhuisketen Hema al in op de troonwisseling met speciale advertenties.

 

Duidelijk is inmiddels dat drankfabrikant Koninklijke De Kuyper in Schiedam met een speciale editie van de Oranjebitter gaat komen. Ook zal Koninklijke De Ruijter met een speciaal bewaarblik komen voor de eigen hagel. In 1980 bracht het bedrijf al oranjehagel op de markt, maar nu is het nog even afwachten wat de onderneming gaat ontwikkelen. Hema denk aan oranje tompouces, die ook bij voetbalkampioenschappen populair zijn. FrieslandCampina komt dan weer met Oranjevla en een speciaal Mona-toetje.

 

Naar verwachting zullen veel meer winkelketens producten laten ontwikkelen met portretten van de oranjes erop. De Britse detailhandel hield vorig jaar een omzetpiek over aan het huwelijk van kroonprins William met zijn Kate. Ook daar sprongen retailers op grote schaal in op het koninklijke feestje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert eerste Coolblue XXL in Amsterdam

24/11/2017

De Rotterdamse webwinkel Coolblue zet zijn omnichannel-strategie kracht bij met de lancering van het concept Coolblue XXL. Klanten kunnen er meer dan duizend producten ter plekke testen en afhalen, soms al een minuut na de bestelling.

Unilever start zoektocht naar opvolger CEO Paul Polman

24/11/2017

Unilever is gestart met de zoektocht naar een opvolger voor CEO Paul Polman. Het heeft daarvoor headhunter Egon Zehnder ingehuurd, dat nu op zoek zal gaan naar geschikte kandidaten.

Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

24/11/2017

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Amsterdam verbiedt ongevraagde reclamefolders

23/11/2017

Vanaf 1 januari ontvangen de Amsterdammers enkel nog reclamefolders als ze daar expliciet om vragen. Brancheorganisaties probeerden de invoering van de ja/ja-sticker vergeefs tegen te houden bij de rechtbank. 

Back to top