Troonwissel moet winkelomzet opleveren | RetailDetail

Troonwissel moet winkelomzet opleveren

Troonwissel moet winkelomzet opleveren

De Nederlandse detailhandel wil optimaal profiteren van de overdracht van de troon van koningin Beatrix aan Willem-Alexander. Winkelketens en producenten zijn bezig met de ontwikkeling van speciale producten die in de periode tot 30 april in de schappen moeten komen te liggen.

Iedereen op de Oranje-kar

Verschillende winkelketens zijn van plan speciale oranjesouvenirs te gaan verkopen. De plannen hiervoor lagen vaak al enige tijd op de plank, aangezien de aankondiging van de troonsafstand maandagavond niet onverwacht kwam. Al op dinsdag speelden onder meer supermarktketen Jumbo en warenhuisketen Hema al in op de troonwisseling met speciale advertenties.

 

Duidelijk is inmiddels dat drankfabrikant Koninklijke De Kuyper in Schiedam met een speciale editie van de Oranjebitter gaat komen. Ook zal Koninklijke De Ruijter met een speciaal bewaarblik komen voor de eigen hagel. In 1980 bracht het bedrijf al oranjehagel op de markt, maar nu is het nog even afwachten wat de onderneming gaat ontwikkelen. Hema denk aan oranje tompouces, die ook bij voetbalkampioenschappen populair zijn. FrieslandCampina komt dan weer met Oranjevla en een speciaal Mona-toetje.

 

Naar verwachting zullen veel meer winkelketens producten laten ontwikkelen met portretten van de oranjes erop. De Britse detailhandel hield vorig jaar een omzetpiek over aan het huwelijk van kroonprins William met zijn Kate. Ook daar sprongen retailers op grote schaal in op het koninklijke feestje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.