Troonwissel moet winkelomzet opleveren

Troonwissel moet winkelomzet opleveren

De Nederlandse detailhandel wil optimaal profiteren van de overdracht van de troon van koningin Beatrix aan Willem-Alexander. Winkelketens en producenten zijn bezig met de ontwikkeling van speciale producten die in de periode tot 30 april in de schappen moeten komen te liggen.

Iedereen op de Oranje-kar

Verschillende winkelketens zijn van plan speciale oranjesouvenirs te gaan verkopen. De plannen hiervoor lagen vaak al enige tijd op de plank, aangezien de aankondiging van de troonsafstand maandagavond niet onverwacht kwam. Al op dinsdag speelden onder meer supermarktketen Jumbo en warenhuisketen Hema al in op de troonwisseling met speciale advertenties.

 

Duidelijk is inmiddels dat drankfabrikant Koninklijke De Kuyper in Schiedam met een speciale editie van de Oranjebitter gaat komen. Ook zal Koninklijke De Ruijter met een speciaal bewaarblik komen voor de eigen hagel. In 1980 bracht het bedrijf al oranjehagel op de markt, maar nu is het nog even afwachten wat de onderneming gaat ontwikkelen. Hema denk aan oranje tompouces, die ook bij voetbalkampioenschappen populair zijn. FrieslandCampina komt dan weer met Oranjevla en een speciaal Mona-toetje.

 

Naar verwachting zullen veel meer winkelketens producten laten ontwikkelen met portretten van de oranjes erop. De Britse detailhandel hield vorig jaar een omzetpiek over aan het huwelijk van kroonprins William met zijn Kate. Ook daar sprongen retailers op grote schaal in op het koninklijke feestje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema in Tilburg krijgt nieuw foodconcept

22/09/2017

Hema heeft in Tilburg voor het eerst in Nederland het internatonale concept gelanceerd, waarbij vooral de nieuwigheden in het restaurant opvallen. Er is zelfs een volledig live-cooking gedeelte, waarvoor ook de openingsuren werden uitgebreid.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Univé start test met interactieve robot Pepper

21/09/2017

Univé Verzekeringen heeft in een winkel in Heerhugowaard de robot Pepper in gebruik genomen. Die moet dienst doen als hostess voor klanten die de winkel binnenwandelen. Univé wil weten hoe klanten daarop reageren.

Bruna verwacht beterschap ondanks nieuwe verliezen

19/09/2017

Boekwinkelketen Bruna blijft de verliezen opstapelen. Volgens het Financieele Dagblad kwam er in 2016 opnieuw een malus van zeven miljoen euro in de tabellen terecht, net als het jaar voordien. Toch zou er vanaf dit jaar beterschap zijn.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top