Twitter en Walmart testen live shopping

Twitter

Aanstaande zondag test Walmart als eerste retailer het nieuwe livestream shoppingplatform van Twitter. Gebruikers kunnen dan producten kopen die in de livestream aan bod komen.

 

Cyber deals

Op 28 november geeft Walmart het startschot voor een live ‘cyber deals-evenement’ op Twitter. Singer-songwriter Jason Derulo is de gastheer van de livestream: tijdens een 30 minuten durende show zal hij uitpakken met allerlei aanbiedingen voor elektronica, huishoudelijke artikelen, kleding, seizoensdecoratie en meer. Gebruikers kunnen het event volgen via de Twitteraccount van Walmart, de aanbevolen producten kopen en commentaar geven op de uitzending via het plaatsen van tweets.

 

In juli van dit jaar introduceerde Twitter al een nieuwe shoppingfunctie, die bedrijven in staat stelde om hun producten rechtstreeks op hun Twitter-profiel te laten zien. De test was vooral bedoeld om na te gaan in hoeverre er potentieel was voor shoppen via Twitter. Onder meer de bekende gamingketen GameStop nam deel aan het pilootproject.

 

“De livestreaming op Twitter geeft bedrijven de kans om met hun meest invloedrijke fans in contact te komen, en het toevoegen van de shoppingfunctie is een natuurlijke aanvulling om een ontvankelijk publiek aan te trekken en aan te spreken," zei de netwerksite in een verklaring.

 

In het afgelopen jaar heeft Walmart geïnvesteerd in zo'n 15 live-evenementen op verschillende platforms, schrijft SiecleDigital. Het eerste live shopping-evenement vond bijna een jaar geleden plaats op TikTok. Het was een succesvolle gok voor de retailer, die zeven keer meer views verzamelde dan verwacht en zijn TikTok-volgersbestand met een kwart zag aangroeien. Hoewel Walmart geen details heeft verstrekt over de door het evenement gegenereerde inkomsten, bewijzen de voortdurende investeringen in de loop van het jaar en dit partnerschap met Twitter de kracht van het format.