UHasselt organiseert vierde ‘summer school’ in retaildesign | RetailDetail

UHasselt organiseert vierde ‘summer school’ in retaildesign

UHasselt organiseert vierde ‘summer school’ in retaildesign

Aan de UHasselt kan je deze zomer weer een ‘crash course’ in retaildesign volgen. Het is al voor de vierde keer dat de zomercursus er wordt georganiseerd.

Interdisciplinaire spoedcursus

De Faculteit Architectuur en Kunst van de universiteit van Hasselt organiseert deze zomer voor de vierde keer de ‘summer school retail design’. Deze keer is de zomercursus opgevat als een ‘crash course’ van één week. 


“We mikken op een leuke mix van studenten en young professionals die samen zullen werken aan een reële case uit de retail”, vertelt organisator Katelijn Quartier. Zelf onderzoekt en doceert ze retaildesign aan de UHasselt en is ze academisch directeur van Retail Design Lab.


“Grijp deze kans om met een internationaal en interdisciplinair team van architecten, interieurarchitecten, grafisch ontwerpers en marketeers te kunnen samenwerken gedurende een intense week waarbij experts jullie opleiden in de discipline van retaildesign”, roept ze dan ook graag op.


Het maximaal aantal deelnemers ligt op 20. Alle informatie is te vinden op de website https://www.summerschoolretaildesign.be

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.