Uitbater Delhaize Westerlo lanceert fitnessconcept

Uitbater Delhaize Westerlo lanceert fitnessconcept

Uitbater Delhaize Westerlo lanceert fitnessconcept

Ruben Dewaele, uitbater van zes vestigingen van Delhaize in de Kempen, gaat met Woods een nieuw fitnessconcept lenceren. De eerste vestiging van de nieuwe formule opent dit voorjaar de deuren in Westerlo.

Ook verkoop via webshop

Voor Dewaele is het een logische stap: “Vanuit de supermarkten zijn we al een hele tijd bezig rond gezonde voeding. Dat zetten we nu verder naar beweging en sport”, zegt hij tegen Made in Kempen. De eerste vestiging van Woods moet op 1 april de deuren openen in Westerlo, naast de Proxy Delhaize van Dewaele. Of de twee ook echt gaan samenwerken, is nog niet bekend.

 

Met Woods mikt Dewaele op het segment tussen de prijsbrekers zoals Basic-Fit en de duurdere fitnessen. Hij zet daarbij vooral in op de ervaring van de klant: zo komt er naast het fitnessgedeelte ook een sapjesbar, wellnessgedeelte en een winkel voor sportkledij. “Onze omzet zal niet enkel uit de verkoop van abonnementen komen, maar ook uit de foodbar, de verkoop van dieetproducten en voedingssupplementen, fashion, enz. We zien onze leden als potentiële consumenten voor andere producten. De verkoop zal ook multichannel gebeuren via een webshop”, legt Dewaele uit.

 

Het eerste filiaal zal volledig in eigen beheer uitgebaat worden. “Afhankelijk van onze ervaringen daar starten we met andere vestigingen onder franchise. We richten ons daarvoor naar 2018 en naar de Benelux, omdat dat de markt is waarmee we het best vertrouwd zijn.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.