Unilever reorganiseert Field Sales-team in België | RetailDetail

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam
Foto: Jasni / Shutterstock.com

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

 

Margarineteam ziet het daglicht

Er wordt opnieuw bespaard in het retailsalesteam van Unilever, laten bronnen weten aan de redactie. De producent zou momenteel een reorganisatie in België uitvoeren, waarbij een aantal functies bij een externe leverancier worden ondergebracht en een aantal banen verloren gaan.


Unilever heeft inderdaad het voornemen om een aantal wijzigingen door te voeren in de Belgische organisatiestructuur, bevestigt de merkfabrikant. De fieldsalesteams worden opgesplitst in twee: een Unilever Field en een BCS Field (“baking, cooking and spreading”), een tijdelijk team dat wordt opgericht in de aanloop naar de verkoop van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou immers dicht bij de overname van de afdeling staan. Dit nationaal vertegenwoordigersteam moet de continuïteit van de bezoeken binnen de margarinecategorie gaan verzekeren.


“Wijzigende omstandigheden in het retaillandschap”

Elf functies komen door de voorgenomen wijzigingen te vervallen. Voor zijn fieldmarketing wordt Hamilton Bright de gemeenschappelijke externe partner voor de hele Benelux-organisatie. Eerder al werden verschillende mensen overgeheveld naar het team van een externe partner.


Het bedrijf wil met de reorganisatie inspelen op de wijzigende omstandigheden in het retaillandschap, reageert woordvoerder Freek Bracke. “Door een impactvolle, flexibele en kosten-efficiënte organisatie uit te bouwen willen we de toekomst van onze Field Force op lange termijn verzekeren en zullen we nog beter kunnen inspelen op de verwachtingen van onze klanten.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hema onthoofdt eigen franchiseorganisatie

10/08/2018

Hema heeft de franchiseovereenkomst met de ondernemers aan het hoofd van haar franchiseorganisatie, samen goed voor 24 winkels, opgezegd. Er is al een tijdje fikse ruzie over de bijdrage die franchisenemers moeten afstaan voor onlineverkopen.