Unilever reorganiseert Field Sales-team in België | RetailDetail

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam
Foto: Jasni / Shutterstock.com

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

 

Margarineteam ziet het daglicht

Er wordt opnieuw bespaard in het retailsalesteam van Unilever, laten bronnen weten aan de redactie. De producent zou momenteel een reorganisatie in België uitvoeren, waarbij een aantal functies bij een externe leverancier worden ondergebracht en een aantal banen verloren gaan.


Unilever heeft inderdaad het voornemen om een aantal wijzigingen door te voeren in de Belgische organisatiestructuur, bevestigt de merkfabrikant. De fieldsalesteams worden opgesplitst in twee: een Unilever Field en een BCS Field (“baking, cooking and spreading”), een tijdelijk team dat wordt opgericht in de aanloop naar de verkoop van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou immers dicht bij de overname van de afdeling staan. Dit nationaal vertegenwoordigersteam moet de continuïteit van de bezoeken binnen de margarinecategorie gaan verzekeren.


“Wijzigende omstandigheden in het retaillandschap”

Elf functies komen door de voorgenomen wijzigingen te vervallen. Voor zijn fieldmarketing wordt Hamilton Bright de gemeenschappelijke externe partner voor de hele Benelux-organisatie. Eerder al werden verschillende mensen overgeheveld naar het team van een externe partner.


Het bedrijf wil met de reorganisatie inspelen op de wijzigende omstandigheden in het retaillandschap, reageert woordvoerder Freek Bracke. “Door een impactvolle, flexibele en kosten-efficiënte organisatie uit te bouwen willen we de toekomst van onze Field Force op lange termijn verzekeren en zullen we nog beter kunnen inspelen op de verwachtingen van onze klanten.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.