Unilever waarschuwt voor tragere groei | RetailDetail

Unilever waarschuwt voor tragere groei

Unilever waarschuwt voor tragere groei

Unilever heeft in het eerste halfjaar van 2015 een hogere omzet gehaald dan verwacht. Toch waarschuwt het bedrijf voor een tragere groei in de komende periode, omwille van een verlaagde vraag van consumenten.

Positieve wisselkoersen

Het Brits-Nederlandse bedrijf haalde over de eerste helft van dit jaar een omzet van 27 miljard euro: dat is liefst 12% meer dan een jaar eerder. Die stijging is voor een groot stuk te danken aan positieve wisselkoerseffecten, want zonder dat effect zou de groei maar 2,9% zijn.

 

In Noord-Amerika zag Unilever het verkochte volume afnemen, terwijl in Europa en Latijns-Amerika het volume net toenam. In Europa daalden de prijzen echter hard, waardoor daar de omzet toch daalde. De nettowinst van Unilever kreeg in de eerste zes maanden een tik van 11% en kwam uit op 2,7 miljard. Vorig jaar verkocht Unilever nog enkele dochterbedrijven, waardoor de winst toen wel hoger lag dan normaal. Zonder eenmalige inkomsten zou de winst van Unilever met 16% stijgen.

 

Unilever waarschuwt voor een tragere groei in de vraag van consumenten, maar verwacht over het hele financiële jaar toch sneller te groeien dan zijn concurrenten. Het bedrijf heeft de laatste maanden flink geïnvesteerd in de aankoop van huidverzorgingsproducten, om zo sterker te staan in die markt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.