Unilever wil seksistische reclame bannen | RetailDetail

Unilever wil seksistische reclame bannen

Unilever wil seksistische reclame bannen

Unilever heeft de belofte gedaan om in de toekomst geen seksistische reclame meer te verspreiden. Dat doet het nadat een onderzoek heeft uitgewezen dat slechts twee procent van de reclame intelligente vrouwen toont.

“Tijd is rijp”

Het onderzoek wees ook uit dat veertig procent van de vrouwen zich niet kan identificeren met de vrouwen in reclamecampagnes: dat komt ook omdat slechts drie procent van die vrouwen in een professionele setting worden geplaatst en slechts één procent een gevoel voor humor heeft. Het is dan ook niet verrassend dat negentig procent van de vrouwen aangeeft dat ze het gevoel hebben dat ze vooral als sekssymbool worden afgebeeld.

 

Unilever heeft dan ook het plan opgevat om daar verandering in te brengen. “De tijd is rijp voor ons om als industrie de manier waarop we gender voorstellen in reclame uit te dagen. Onze industrie spendeert jaarlijks miljarden aan het vormen van percepties en we hebben de verantwoordelijkheid om deze macht op een positieve manier te gebruiken”, zegt Keith Weed, hoofd van marketing bij Unilever.

 

De Londense burgemeester Sadiq Khan bande eerder al alle seksistische advertenties in zijn stad, waarbij hij vooral ijverde om selectiever te zijn rond de reclame die op het openbaar vervoer te zien zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

'Mishandelde' eenden weg bij Plus, wel in 'diervriendelijke' dons

06/07/2018

Er komt veel reactie op de beelden van hardhandig eendentransport bij Nederlandse pluimveehouders. Supermarktketen Plus haalt per direct al het eendenvlees van slachterij Tomassen Duck-To uit het schap, maar de dons blijkt ook in "diervriendelijk" beddengoed te zitten.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Wehkamp en BCC slaan handen in elkaar

05/07/2018

Onlineretailer Wehkamp en elektroketen BCC worden exclusieve alliantiepartners: vanaf oktober starten de formules een grote strategische samenwerking, die in fases steeds verder zal worden uitgebreid.