United Brands mogelijk weg van Antwerpse Meir | RetailDetail

United Brands mogelijk weg van Antwerpse Meir

United Brands mogelijk weg van Antwerpse Meir

Sportwinkelketen United Brands bekijkt momenteel of het zijn huurcontract op de Antwerpse winkelstraat Meir nog wil verlengen. Volgens het bedrijf is de huur voor het pand immers veel te hoog.

“Veel leegstand”

Het contract van United Brands op de Meir verloopt en wordt voorlopig niet verlengd. Pas na de paasvakantie zal er echter een definitieve beslissing genomen worden. “We blijven wel in Antwerpen”, zegt CEO Marc Piessens aan Gazet van Antwerpen. “We zijn op zoek naar een nieuwe locatie. We hebben drie mogelijke panden voor ogen, maar zijn nog in volle onderhandeling met de eigenaars. Als we verhuizen, zouden we ook met een nieuw concept komen.”

 

United Brands wijst naar het veranderende koopgedrag van de consument als een reden om de Meir te verlaten, maar het is ook niet te spreken over de hoge huur voor het winkelpand. Volgens Piessens is United Brands niet de enige keten die problemen heeft met de hoge huurprijzen: “De leegstand op de Meir is nog nooit zo groot geweest.”

 

Bij Beleef Antwerpen, de handelaarsvereniging van de regio Meir, zijn ze het met die uitspraken wel niet helemaal eens. “De huurprijzen zijn altijd hoog geweest.  Er zijn altijd winkels die weggaan maar ook altijd winkels die in de plaats komen”, zegt Linda Cloots, winkelstraatmanager van Beleef Antwerpen. “De Meir-as heeft net geen langdurige leegstand, wat precies onze sterkte en aantrekking is voor grote en kleine merken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.