Univé start test met interactieve robot Pepper

Univé start test met interactieve robot Pepper

Univé Verzekeringen heeft in een winkel in Heerhugowaard de robot Pepper in gebruik genomen. Die moet dienst doen als hostess voor klanten die de winkel binnenwandelen. Univé wil weten hoe klanten daarop reageren.

“Als aanvulling”

"De samenleving verandert en robots zijn daar mogelijk een ingrijpend voorbeeld van. Het is spannend, want niemand weet wat het echt gaat betekenen en tegelijk biedt het ook kansen, misschien ook voor de dienstverlening van Univé. Dit is een eerste test om dat te gaan ontdekken", zegt CEO Joost Heideman.

 

Pepper zal klanten welkom heten zodra ze de winkel binnenwandelen en zal vervolgens een gesprek aangaan over hun afspraak. Tijdens het wachten kunnen klanten een kleine quiz houden met Pepper en nadien wordt hen dan gevraagd wat ze vonden van het contact met Pepper. Univé wil namelijk weten of klanten het wel appreciëren dat ze worden verwelkomd door een robot, in plaats van door een menselijke medewerker.

 

"Ook gaan we haar bij diverse bijeenkomsten met medewerkers in contact brengen. Want ook voor ons als organisatie zal de opkomst van robots iets gaan betekenen. Overigens geloven we niet dat robots mensen vervangen. Als ze werkelijk helpen, dan vooral als aanvulling", zegt directeur Robert de Ruiter van Univé Regio+, waar de test plaatsvindt.

 

De test in Heerhugowaard zal vijf weken duren, waarbij Pepper week om week aanwezig zal zijn. In de weken dat ze afwezig is, worden er de nodige aanpassingen gedaan op basis van de feedback van klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Retail vraagt om innovatie en transformatiekracht

13/12/2017

Vedis Retail Platform organiseert op dinsdag 19 december de vierde editie van de New Retail Champions Award. Hiermee stimuleert Vedis de innovatie in de retail en plaatst het nieuwkomers in de kijker. Gastspreker is onze eigen Jorg Snoeck.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Back to top