Univé start test met interactieve robot Pepper | RetailDetail

Univé start test met interactieve robot Pepper

Univé start test met interactieve robot Pepper

Univé Verzekeringen heeft in een winkel in Heerhugowaard de robot Pepper in gebruik genomen. Die moet dienst doen als hostess voor klanten die de winkel binnenwandelen. Univé wil weten hoe klanten daarop reageren.

“Als aanvulling”

"De samenleving verandert en robots zijn daar mogelijk een ingrijpend voorbeeld van. Het is spannend, want niemand weet wat het echt gaat betekenen en tegelijk biedt het ook kansen, misschien ook voor de dienstverlening van Univé. Dit is een eerste test om dat te gaan ontdekken", zegt CEO Joost Heideman.

 

Pepper zal klanten welkom heten zodra ze de winkel binnenwandelen en zal vervolgens een gesprek aangaan over hun afspraak. Tijdens het wachten kunnen klanten een kleine quiz houden met Pepper en nadien wordt hen dan gevraagd wat ze vonden van het contact met Pepper. Univé wil namelijk weten of klanten het wel appreciëren dat ze worden verwelkomd door een robot, in plaats van door een menselijke medewerker.

 

"Ook gaan we haar bij diverse bijeenkomsten met medewerkers in contact brengen. Want ook voor ons als organisatie zal de opkomst van robots iets gaan betekenen. Overigens geloven we niet dat robots mensen vervangen. Als ze werkelijk helpen, dan vooral als aanvulling", zegt directeur Robert de Ruiter van Univé Regio+, waar de test plaatsvindt.

 

De test in Heerhugowaard zal vijf weken duren, waarbij Pepper week om week aanwezig zal zijn. In de weken dat ze afwezig is, worden er de nodige aanpassingen gedaan op basis van de feedback van klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.

Opinie: “Help, er zit een Chinees in mijn broek!”

08/05/2018

Techbedrijven als Alibaba en Amazon gaan er met uw data vandoor, Europa stond erbij en keek ernaar. En de merken en retailers? Die sponsoren de hele operatie, zodat hun grootste concurrenten nog groter worden.

Nieuwe directie voor Xenos

08/05/2018

Blokker Holding heeft de verkoop van 110 Xenos-winkellocaties aan Casa nu formeel afgerond. De zestig resterende Xenos-winkels krijgen een nieuwe directie.