Utrecht krijgt pop-up rond Harry Potter-boeken | RetailDetail

Utrecht krijgt pop-up rond Harry Potter-boeken

Utrecht krijgt pop-up rond Harry Potter-boeken

Vrijdag om middernacht opent in één van de glazen gebouwen van Utrecht Centraal een Harry Potter Book Store. Die pop-upwinkel is een initiatief van AKO en komt er naar aanleiding van de Nederlandse vertaling van het nieuwe boek rond de tovenaar.

Negen en driekwart weken geopend

In de winkel zal niet enkel het nieuwe boek ‘Harry Potter en het Vervloekte Kind’ verkocht worden, maar ook allerhande merchandise, verschillende games en natuurlijk ook de andere boeken en de films met Daniel Radcliffe en Emma Watson in de hoofdrollen.

 

De winkel wordt opgedeeld in verschillende ruimtes, waarin telkens één scéne uit het boek wordt nagemaakt. Bezoekers kunnen doorheen de winkel wandelen en zo het boek al op een aparte manier ontdekken.

 

De winkel zal negen en driekwart weken geopend blijven - een bekend getal voor Potter-fans - en Sjaak Mark, algemeen directeur van AKO, verwacht veel bezoekers. “Harry Potter is één van de grootste entertainmentfranchises ter wereld en brengt letterlijk en figuurlijk magie met zich mee.”

 

De keuze voor Utrecht is niet toevallig, want ongeveer wanneer de pop-up de deuren sluit, maakt de Harry Potter-tentoonstelling zijn opwachting in Utrecht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.