Vakbonden volgen Blokker in sanering | RetailDetail

Vakbonden volgen Blokker in sanering

Vakbonden volgen Blokker in sanering

Blokker heeft de vakbonden ervan kunnen overtuigen dat de sanering die door de keten wordt voorgesteld wel degelijk nodig is. Begin vorige week werd het duidelijk dat er 440 banen zouden verdwijnen.

Geloofwaardig verhaal

"Vorige week hadden we te weinig inzicht in de financiële situatie bij Blokker, maar nu wel. Er moet daar inderdaad iets gebeuren", aldus Twan Van Lieshout van vakbond FNV aan het Financieele Dagblad. "Blokker heeft een geloofwaardig verhaal, ook voor de toekomst. Ze hebben goede plannen."

 

De vakbonden vinden wel dat er zo min mogelijk gesneden mag worden in het vaste personeel. Volgens hen blijven de tijdelijke krachten momenteel nog te veel buiten schot. "Dit willen we eerst anders hebben, voordat we met Blokker gaan spreken over een sociaal plan."

 

Op 4 maart staat er een nieuw bijeenkomst tussen de vakbonden en de directie op de planning. De vakbonden verwachten dan een nieuw voorstel, waarbij rekening gehouden wordt met hun vraag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Belgisch fonds dicht bij overname HEMA

09/05/2018

De Belgische Core Equity-holding zou dicht bij een overname van HEMA staan: er zou een mondeling akkoord zijn, de handtekeningen zouden snel kunnen volgen.