Valois maakt dit najaar comeback | RetailDetail

Valois maakt dit najaar comeback

Valois maakt dit najaar comeback

Het Belgische merk Valois, waarbij klanten zegels konden sparen bij lokale handelaars, gaat dit najaar een comeback maken. Daarbij stappen de initaitiefnemers wel af van de zegels, die ze vervangen door een digitale klantenkaart.

Grote merkherkenning

“Met een merkherkenning van meer dan 89 procent bij de 30-plussers is Valois mooi geplaatst om snel verder te groeien, zowel in Vlaanderen, Brussel als Wallonie. We hebben gemerkt dat er een grote vraag is naar loyaltykaarten bij lokale handelaars”, aldus Philip Gielkens van Concrea Marketing, dat de kaart terug op de markt brengt.

 

Naast de klantenkaart komt er ook een nieuwe website, waar promoties en kortingsbonnen zullen te vinden zijn, en een Valois-magazine dat bij de dagbladhandelaar terecht komt.

 

Concrea verwacht dat Valois snel terug zijn plaats zal vinden in het landschap. Het rekent daarbij op de drang naar 'vintage' bij de consument en de kracht van Valois als een echt Belgisch merk. Het is ondertussen al het tweede bekende spaarmerk dat op korte tijd zijn terugkeer viert: eerder lanceerde Concrea ook al de nieuwe vorm van Artis Historia.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.