Valois maakt dit najaar comeback | RetailDetail

Valois maakt dit najaar comeback

Valois maakt dit najaar comeback

Het Belgische merk Valois, waarbij klanten zegels konden sparen bij lokale handelaars, gaat dit najaar een comeback maken. Daarbij stappen de initaitiefnemers wel af van de zegels, die ze vervangen door een digitale klantenkaart.

Grote merkherkenning

“Met een merkherkenning van meer dan 89 procent bij de 30-plussers is Valois mooi geplaatst om snel verder te groeien, zowel in Vlaanderen, Brussel als Wallonie. We hebben gemerkt dat er een grote vraag is naar loyaltykaarten bij lokale handelaars”, aldus Philip Gielkens van Concrea Marketing, dat de kaart terug op de markt brengt.

 

Naast de klantenkaart komt er ook een nieuwe website, waar promoties en kortingsbonnen zullen te vinden zijn, en een Valois-magazine dat bij de dagbladhandelaar terecht komt.

 

Concrea verwacht dat Valois snel terug zijn plaats zal vinden in het landschap. Het rekent daarbij op de drang naar 'vintage' bij de consument en de kracht van Valois als een echt Belgisch merk. Het is ondertussen al het tweede bekende spaarmerk dat op korte tijd zijn terugkeer viert: eerder lanceerde Concrea ook al de nieuwe vorm van Artis Historia.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.