V&D beantwoordt ultimatum FNV niet

V&D beantwoordt ultimatum FNV niet

Het wordt steeds waarschijnlijker dat vakbond FNV acties gaat voeren bij V&D. De warenhuisketen heeft geweigerd in te gaan op een ultimatum van de bond, waarbij gevraagd werd om een betere ontslagregeling voor medewerkers van het distributiecentrum in het Groningse Aduard.

Enkel FNV maakt vuist tegen 'sobere' regeling

V&D maakte enkele maanden geleden bekend het distributiecentrum in Aduard te gaan sluiten. Sindsdien liggen warenhuisconcern en vakbonden overhoop over de regeling voor het te vertrekken personeel. De 109 medewerkers willen een vergoeding op basis van de kantonrechtersformule, zoals die tot recent gold. V&D zegt echter vanwege de miserabele omstandigheden in de detailhandel genoodzaakt te zijn een soberder bod te doen, weet FashionUnited.

 

Waar de overige vakbonden akkoord gingen, geldt dat niet voor FNV. Dat stelde afgelopen week een ultimatum dat deze maandag afliep. Ongeveer vijftig werknemers van het distributiecentrum trokken naar het hoofdkantoor van V&D in Amsterdam om de eisen kracht bij te zetten. Zij overhandigden een petitie aan de directie van het warenhuisconcern. Het is niet duidelijk wat de volgende stap van FNV zal zijn. De bond is in de logistieke sector sterk vertegenwoordigd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top