V&D beantwoordt ultimatum FNV niet

V&D beantwoordt ultimatum FNV niet

Het wordt steeds waarschijnlijker dat vakbond FNV acties gaat voeren bij V&D. De warenhuisketen heeft geweigerd in te gaan op een ultimatum van de bond, waarbij gevraagd werd om een betere ontslagregeling voor medewerkers van het distributiecentrum in het Groningse Aduard.

Enkel FNV maakt vuist tegen 'sobere' regeling

V&D maakte enkele maanden geleden bekend het distributiecentrum in Aduard te gaan sluiten. Sindsdien liggen warenhuisconcern en vakbonden overhoop over de regeling voor het te vertrekken personeel. De 109 medewerkers willen een vergoeding op basis van de kantonrechtersformule, zoals die tot recent gold. V&D zegt echter vanwege de miserabele omstandigheden in de detailhandel genoodzaakt te zijn een soberder bod te doen, weet FashionUnited.

 

Waar de overige vakbonden akkoord gingen, geldt dat niet voor FNV. Dat stelde afgelopen week een ultimatum dat deze maandag afliep. Ongeveer vijftig werknemers van het distributiecentrum trokken naar het hoofdkantoor van V&D in Amsterdam om de eisen kracht bij te zetten. Zij overhandigden een petitie aan de directie van het warenhuisconcern. Het is niet duidelijk wat de volgende stap van FNV zal zijn. De bond is in de logistieke sector sterk vertegenwoordigd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

“Menselijke factor onderbelicht in omnichannelretail”

16/11/2017

Als zaakvoerder van het digitale retailbureau Kega is Kees Verkade begaan met consistente merkbeleving. De rol van het winkelpersoneel in het creëren van een optimale customer journey, zowel online als offline, trekt zijn aandacht.

Henkel verhoogt omzetverwachting voor 2017

15/11/2017

Henkel rondt voor het eerst de kaap van vijftien miljard euro voor zijn omzet over negen maanden. Door de sterke prestaties verhoogt het bedrijf zijn omzet- en winstverwachting.

Singles' Day schudt wereldwijd de retailkalender op, ook hier

14/11/2017

Opzij kerstomzet, Singles' Day is – met verpletterende voorsprong – de grootste winkelfeestdag geworden. Alibaba boekte op zijn eentje liefst 22 miljard euro omzet in slechts 24 uur en ook Bol.com genoot mee. Gaan we naar een nieuwe retailkalender?

Back to top