V&D krijgt nieuwe topman

V&D krijgt nieuwe topman

Jacob de Jonge volgt volgende maand Mark McKeon op als hoogste baas bij warenhuisconcern V&D. McKeon stopt na zes jaar vanwege persoonlijke en gezondheidsredenen, laat het concern weten.

Lonende strategie uitgebouwd

In die zes jaar werd de keten klaargestoomd voor verkoop en vond in investeringsmaatschappij Sun European een nieuwe eigenaar. V&D maakte daarvoor deel uit van Maxeda, dat ook eigendom is van investeerders. Jacob de Jong is een voormalige directeur bij De Bijenkorf, ooit een zusterbedrijf van V&D binnen VendexKBB en Maxeda.

 

McKeon zette ook een nieuwe strategie in, waarbij werd ingezet op het toevoegen van nieuwe A-merken in mode, het neerzetten van sterke eigen merken en de opening van een webwinkel. Daarnaast werden de horeca-activiteiten onder de vlag van La Place verder uitgebouwd.

 

"Samen met de steun van Sun Capital, alle betrokkenen, de V&D Group Board en alle collega’s zetten V&D en La Place de strategie voort om meer groei van marktaandeel en duurzame winstgevendheid te realiseren", zegt De Jonge zelf over zijn optreden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top