V&D krijgt nieuwe topman | RetailDetail

V&D krijgt nieuwe topman

V&D krijgt nieuwe topman

Jacob de Jonge volgt volgende maand Mark McKeon op als hoogste baas bij warenhuisconcern V&D. McKeon stopt na zes jaar vanwege persoonlijke en gezondheidsredenen, laat het concern weten.

Lonende strategie uitgebouwd

In die zes jaar werd de keten klaargestoomd voor verkoop en vond in investeringsmaatschappij Sun European een nieuwe eigenaar. V&D maakte daarvoor deel uit van Maxeda, dat ook eigendom is van investeerders. Jacob de Jong is een voormalige directeur bij De Bijenkorf, ooit een zusterbedrijf van V&D binnen VendexKBB en Maxeda.

 

McKeon zette ook een nieuwe strategie in, waarbij werd ingezet op het toevoegen van nieuwe A-merken in mode, het neerzetten van sterke eigen merken en de opening van een webwinkel. Daarnaast werden de horeca-activiteiten onder de vlag van La Place verder uitgebouwd.

 

"Samen met de steun van Sun Capital, alle betrokkenen, de V&D Group Board en alle collega’s zetten V&D en La Place de strategie voort om meer groei van marktaandeel en duurzame winstgevendheid te realiseren", zegt De Jonge zelf over zijn optreden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.