V&D rekent op een winst van 32 miljoen

V&D rekent op een winst van 32 miljoen

Warenhuisketen V&D kruipt uit het dal. Het bedrijf werd jarenlang overeind gehouden door de restaurants van La Place, maar voor 2012 wordt gerekend op een winst van 32 miljoen euro. De 125 jaar oude keten zit volop in een grote metamorfose, en in tegenstelling tot de vorige lijkt deze wél te slagen.

Groot succes webshop en Prijzencircus

"Het was een beetje moeilijk. De winkels waren rommelig. We hebben nog een paar jaar nodig. Wat we doen, is producten maken die mensen willen hebben. Lovely products", citeert het AD topman Mark McKeon, vrijdag tijdens een presentatie van de strategie van het bedrijf.

 

Hij noemt het Prijzencircus als het grootste succes in tientallen jaren voor het bedrijf. Online en in de winkels werd een omzet van 95 miljoen euro geboekt, terwijl er 9,5 miljoen bezoekers waren. Volgens McKeon scoort V&D in modeverkoop beter dan de markt, mede dankzij de collectie van ontwerper Mart Visser die uitstekend scoort. Voor de komende periode moeten meer winkelmeters worden omgebouwd en meer nieuwe vestigingen worden geopend.

 

Ook online verandert V&D: de omzet van de webwinkel verdubbelt dit jaar bijna (van 27 miljoen naar 50 miljoen euro). Daarnaast komt het warenhuisbedrijf met click & collect, waardoor klanten hun bestellingen kunnen afhalen in de warenhuizen of bij de La Place-vestigingen langs de snelweg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top