V&D rekent op een winst van 32 miljoen

V&D rekent op een winst van 32 miljoen

Warenhuisketen V&D kruipt uit het dal. Het bedrijf werd jarenlang overeind gehouden door de restaurants van La Place, maar voor 2012 wordt gerekend op een winst van 32 miljoen euro. De 125 jaar oude keten zit volop in een grote metamorfose, en in tegenstelling tot de vorige lijkt deze wél te slagen.

Groot succes webshop en Prijzencircus

"Het was een beetje moeilijk. De winkels waren rommelig. We hebben nog een paar jaar nodig. Wat we doen, is producten maken die mensen willen hebben. Lovely products", citeert het AD topman Mark McKeon, vrijdag tijdens een presentatie van de strategie van het bedrijf.

 

Hij noemt het Prijzencircus als het grootste succes in tientallen jaren voor het bedrijf. Online en in de winkels werd een omzet van 95 miljoen euro geboekt, terwijl er 9,5 miljoen bezoekers waren. Volgens McKeon scoort V&D in modeverkoop beter dan de markt, mede dankzij de collectie van ontwerper Mart Visser die uitstekend scoort. Voor de komende periode moeten meer winkelmeters worden omgebouwd en meer nieuwe vestigingen worden geopend.

 

Ook online verandert V&D: de omzet van de webwinkel verdubbelt dit jaar bijna (van 27 miljoen naar 50 miljoen euro). Daarnaast komt het warenhuisbedrijf met click & collect, waardoor klanten hun bestellingen kunnen afhalen in de warenhuizen of bij de La Place-vestigingen langs de snelweg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top