V&D rekent op een winst van 32 miljoen | RetailDetail

V&D rekent op een winst van 32 miljoen

V&D rekent op een winst van 32 miljoen

Warenhuisketen V&D kruipt uit het dal. Het bedrijf werd jarenlang overeind gehouden door de restaurants van La Place, maar voor 2012 wordt gerekend op een winst van 32 miljoen euro. De 125 jaar oude keten zit volop in een grote metamorfose, en in tegenstelling tot de vorige lijkt deze wél te slagen.

Groot succes webshop en Prijzencircus

"Het was een beetje moeilijk. De winkels waren rommelig. We hebben nog een paar jaar nodig. Wat we doen, is producten maken die mensen willen hebben. Lovely products", citeert het AD topman Mark McKeon, vrijdag tijdens een presentatie van de strategie van het bedrijf.

 

Hij noemt het Prijzencircus als het grootste succes in tientallen jaren voor het bedrijf. Online en in de winkels werd een omzet van 95 miljoen euro geboekt, terwijl er 9,5 miljoen bezoekers waren. Volgens McKeon scoort V&D in modeverkoop beter dan de markt, mede dankzij de collectie van ontwerper Mart Visser die uitstekend scoort. Voor de komende periode moeten meer winkelmeters worden omgebouwd en meer nieuwe vestigingen worden geopend.

 

Ook online verandert V&D: de omzet van de webwinkel verdubbelt dit jaar bijna (van 27 miljoen naar 50 miljoen euro). Daarnaast komt het warenhuisbedrijf met click & collect, waardoor klanten hun bestellingen kunnen afhalen in de warenhuizen of bij de La Place-vestigingen langs de snelweg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.