Venlo wil proeftuin worden voor innovatieve retail | RetailDetail

Venlo wil proeftuin worden voor innovatieve retail

Venlo wil proeftuin worden voor innovatieve retail

De gemeente Venlo heeft vergevorderde plannen om een proeftuin te creëren waar nieuwe innovatieve retailconcepten in de praktijk kunnen worden getest. Het moet een project worden waarin winkeliers, vastgoedeigenaren en andere retailpartners samenwerken.

Mikken op innoverende, maar tijdelijke winkels

Het project moet betere inzichten bieden in het winkelen van de toekomst en inspelen op trends als het veranderende koopgedrag van klanten, de opkomst van webwinkelen en de toename van de leegstand in de binnensteden. Retailers die op een innovatieve manier hun producten willen aanbieden worden uitgenodigd om hier in Venlo mee te experimenteren, bijvoorbeeld door de verkoop van producten via lcd-schermen.

 

Om retailers te stimuleren naar Venlo te komen, zijn er gunstige huurvoorwaarden en volop vrijheid om te experimenteren. Het project is een initiatief van Venlo Partners, dat een overeenkomst sloot met branchevereniging CBW-Mitex en technologieleverancier LG Electronics. Winkelpanden worden tegen een aantrekkelijk tarief voor relatief korte periodes verhuurd. Dit moet worden ondersteund door collectieve marketingactiviteiten. Venlo zou met 33 partijen in gesprek zijn om zich tijdelijk in het centrum te vestigen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

Kijkshop probeert doorstart met KijkBijMij

18/04/2018

Warenhuisformule Kijkshop ging begin dit jaar over de kop, maar het Zweedse moederbedrijf TheOne wil het bedrijf met zijn consumentenplatform KijkBijMij nog een bescheiden doorstart geven. 

JD.com gaat duizend winkels per dag openen

17/04/2018

JD.com heeft plannen om maar liefst duizend supermarkten per dag te openen in China. Met dit indrukwekkende streefdoel zet het tweede grootste e-commercebedrijf van het land zijn ambities om ook de offline markt te veroveren, kracht bij.