Veranderingen bij management Action | RetailDetail

Veranderingen bij management Action

Veranderingen bij management Action
Shutterstock

Aan de top van winkelketen Action vinden een paar verschuivingen plaats. Zo verlaat merchandisedirecteur Simon Hathway eind maart het bedrijf: hij wordt vervangen door Hajir Hajji, die haar taken doorspeelt aan Bart Raeymaekers.

 

Ervaren pion als vervanger

Hathway is al vijf jaar aan de slag bij Action en is er onder andere verantwoordelijk voor het uitbouwen van het aantal A-merken en de ontwikkeling van eigen merken. Hij heeft volgens de directie “een significante bijdrage geleverd aan de groei en het succes van Action in de afgelopen jaren”, schrijft RetailTrends. Voor hij aan boord kwam bij Action deed hij al ervaring op bij Sainsbury’s en A.S. Watson. Het is nog niet duidelijk waar Hathway nu aan de slag gaat.

 

Met Hajji kiest Action voor een ervaren vervanger: zij is al meer dan twintig jaar in dienst bij Action, waar zij begon als vakkenvuller. De voorbije jaren was zij verantwoordelijk voor alle winkels in Europa, maar nu wordt ze commercieel directeur.

 

De taken van Hajji worden dan weer overgenomen door de Belg Bart Raeymaekers. Die heeft nu de leiding over de activiteiten van Action Frankrijk, dat onder zijn leiding groeide van 82 naar 337 vestigingen. Na de zomer wordt hij ook lid van de directie van Action. Raeymakers begon ooit als winkelmanager bij Carrefour en ging in 2012 aan de slag bij Action.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.