Veranderingen bij management Action | RetailDetail

Veranderingen bij management Action

Veranderingen bij management Action
Shutterstock

Aan de top van winkelketen Action vinden een paar verschuivingen plaats. Zo verlaat merchandisedirecteur Simon Hathway eind maart het bedrijf: hij wordt vervangen door Hajir Hajji, die haar taken doorspeelt aan Bart Raeymaekers.

 

Ervaren pion als vervanger

Hathway is al vijf jaar aan de slag bij Action en is er onder andere verantwoordelijk voor het uitbouwen van het aantal A-merken en de ontwikkeling van eigen merken. Hij heeft volgens de directie “een significante bijdrage geleverd aan de groei en het succes van Action in de afgelopen jaren”, schrijft RetailTrends. Voor hij aan boord kwam bij Action deed hij al ervaring op bij Sainsbury’s en A.S. Watson. Het is nog niet duidelijk waar Hathway nu aan de slag gaat.

 

Met Hajji kiest Action voor een ervaren vervanger: zij is al meer dan twintig jaar in dienst bij Action, waar zij begon als vakkenvuller. De voorbije jaren was zij verantwoordelijk voor alle winkels in Europa, maar nu wordt ze commercieel directeur.

 

De taken van Hajji worden dan weer overgenomen door de Belg Bart Raeymaekers. Die heeft nu de leiding over de activiteiten van Action Frankrijk, dat onder zijn leiding groeide van 82 naar 337 vestigingen. Na de zomer wordt hij ook lid van de directie van Action. Raeymakers begon ooit als winkelmanager bij Carrefour en ging in 2012 aan de slag bij Action.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

"Geen grote verrassing" mocht Unilever voor Rotterdam kiezen

22/02/2018

Volgens de Financial Times maakt Rotterdam en niet Londen de meeste kans om het hoofdkantoor van het Brits-Nederlandse Unilever te krijgen. De zakenkrant baseert zich daarvoor op bronnen uit politieke middens.

Recordcijfers voor Henkel

22/02/2018

Het Duitse Henkel heeft er een sterk 2017 opzitten, met zowel op vlak van omzet als op vlak van winst absolute recordcijfers. Zo wist het bedrijf voor het eerst de grens van 20 miljard euro omzet te doorbreken.

Hudson’s Bay schroeft Nederlandse ambities terug

22/02/2018

De komende weken openen drie vestigingen van Hudson’s Bay de deuren in Nederland. Het gaat over warenhuizen in Enschede, Amersfoort en Haarlem. Wel schroeft de keten ondertussen de ambities terug.

Back to top