Vergelijk.nl in nieuw jasje

Vergelijk.nl in nieuw jasje

Sinds gisteren zit Vergelijk.nl in een nieuw jasje en binnenkort worden er nog nieuwe functionaliteiten toegevoegd. Zo krijgt de Webwinkel Prestatie Score een prominente plek op de website. De aanpassingen komen er na een onderzoek dat de prijsvergelijker zelf uitvoerde onder haar klanten.

Een laatste check

Uit het onderzoek dat Vergelijk.nl deed bij 400 bezoekers van de website, kwamen een aantal aandachtspunten naar voren. "Onze service is vooral geschikt voor consumenten die al weten waar ze naar op zoek zijn", zegt directeur Ben Kerkhof van eigenaar Compare Group aan Twinkle. "Zij komen naar onze website om nog een laatste check te doen op prijzen, productbeoordelingen en levertijden."

 

Daarbij viel de consument die echt op zoek is naar advies en begeleiding uit de boot. "Hier lag voor ons een uitdaging", aldus Kerkhof. Daarom werd besloten om de vormgeving van de website grondig aan te pakken. Die moet volgens Vergelijk.nl nu rust brengen in een chaos van producten, prijzen en aanbieders.

 

Ook kreeg de Webwinkel Prestatie Score een meer prominente plaats op de site. De score geeft aan hoe betrouwbaar en nauwkeurig bepaalde webwinkels zijn, op basis van levertijden en annuleringen. Alleen webwinkels die verkopen via Vergelijk.nl krijgen zo'n score.

 

"Door de consument centraal te stellen in alles wat we doen, zijn we meer dan ooit in staat om in hun behoeften te voorzien. Dit zorgt niet alleen voor tevreden gebruikers, maar ook voor hogere conversies bij webshops, omdat zij kwalitatief beter verkeer doorgestuurd krijgen", besluit Ben Kerkhof bij Twinkle.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Bijenkorf sluit eigen distributiecentrum in Woerden

12/01/2018

De Bijenkorf gaat zijn eigen distributiecentrum in Woerden sluiten. De sluiting staat gepland voor midden volgend jaar en kost 143 werknemers hun baan. De Bijenkorf gaat de taken van het distributiecentrum uitbesteden.

Europa wil belasting op plastic zakjes

11/01/2018

Nadat verschillende lidstaten al verschillende maatregelen hebben genomen om het gebruik van plastic zakjes terug te dringen, denkt de Europese Unie er nu aan om een algehele belasting op plastic zakjes in te voeren.

Amazon wil nieuw magazijn vlakbij Belgische en Nederlandse grens

10/01/2018

De Amerikaanse webshop Amazon gaat een nieuw distributiecentrum bouwen in het Duitse Mönchengladbach. Het nieuwe magazijn ligt vlakbij de Nederlandse en Belgische grens en zal dus waarschijnlijk gebruikt worden om aan die markten leveren.

Back to top