Verliezen Toys ‘R’ Us blijven opstapelen | RetailDetail

Verliezen Toys ‘R’ Us blijven opstapelen

Verliezen Toys ‘R’ Us blijven opstapelen

De Amerikaanse speelgoedketen Toys 'R' Us blijft ook in het tweede kwartaal de verliezen opstapelen. Dat was vooral omdat de keten veel kortingen gaf, om ruimte te maken voor nieuwe producten.

Zware investeringen

"Tijdens het tweede kwartaal hebben we de opruiming in onze Amerikaanse winkels, die aan het begin van het fiscale jaar begon, vervolledigd", aldus CEO Antonio Urcelay. "Dat heeft gezorgd voor een lagere marge, maar we geloven dat het de gezondheid van onze inventaris heeft verbeterd en ons goed heeft geplaatst voor de toestroom van nieuwe producten in aanloop naar het eindejaar."

 

Urcelay heeft sinds vorig jaar de touwtjes in handen bij de speelgoedketen en heeft sindsdien hard geïnvesteerd in e-commerce en het verbeteren van de inventaris, om zo de cijfers van Toys 'R' Us te verbeteren. En met resultaat: de vergelijkbare omzet in de Verenigde Staten steeg met 1,5%  en internationaal zelfs met 2,5%. De totale omzet kwam uit op 2,44 miljard dollar (1,9 miljard euro), 2,7% meer dan een jaar geleden. Het verlies steeg daarbij wel van 113 naar 148 miljoen dollar (85 naar 110 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.