Vernieuwde winkelformule en webshop voor Wereldwinkel | RetailDetail

Vernieuwde winkelformule en webshop voor Wereldwinkel

Vernieuwde winkelformule en webshop voor Wereldwinkel

Wereldwinkel moet het al een tijdje doen met teleurstellende cijfers en dus vinden ze het bij het bedrijf tijd voor vernieuwing. Er zal geïnvesteerd worden in een nieuwe winkelformule en er komt een landelijke webshop, die de lokale afdelingen moet verbinden met elkaar. 

Dalende omzetten

Wereldwinkel verwacht dat dit jaar de omzet zal dalen ten opzichte van het vorige jaar en voorziet een omzet van zeventien miljoen euro, daar waar die in 2012 nog op negentien miljoen lag. Volgens Huub Jansen, directeur Landelijke Vereniging van Wereldwinkels, zijn het veranderende koopgedrag van de consument en de crisis de grote boosdoeners.

 

Daarom wil Wereldwinkel nu meer inzetten op een landelijke uitstraling. Tot nu toe werd er vooral gewerkt met een heel lokale aanpak, al zal die niet volledig verdwijnen. "Onze sport is om een retailketen te zijn zonder een strakke formule, maar met veel lokale vrijheid. Dat is voor veel winkeliers ook het leuke ervan: kijken waar lokaal behoefte aan is en daarop inspelen", vertelt Jansen aan NuZakelijk.nl.

 

Het stijgend aantal verkooppunten van fairtradeproducten is ook niet meteen voordelig voor de Wereldwinkels, al heeft Jansen daar geen probleem mee: "Wij zijn een idealistische winkelketen. Wij willen dat fairtrade groeit voor de producenten, dat hoeft niet via onze winkels."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.