Vier grootmachten bundelen distributie

Vier grootmachten bundelen distributie
FrieslandCampina, Hero Benelux, HJ Heinz en SCA Hygiene Products gaan hun distributie bundelen. Door hun producten in één vrachtwagen te stoppen, kunnen ritten van en naar de winkels met grotere vrachtwagens, die beter worden beladen, worden uitgevoerd. Ook laten ze een frequentere belevering toe. Het systeem heeft niet alleen milieuvoordelen, maar biedt ook financiële en commerciële winsten, stellen de deelnemers.

'Responsiever zijn in de keten'

Hero Benelux en SCA hadden al een soortgelijke samenwerking, die ze lieten uitvoeren door Nabuurs. Ook Friesland Campina en HJ Heinz werkten zo al samen. De combinaties zagen er dan ook het voordeel van in en waren al vragende partij voor een verdere uitbreiding.

 

Naast winsten voor het milieu (minder transporten en dus minder CO2-uitstoot) biedt de combinatie van de transporten ook financiële en commerciële winsten. "Door het concept goed door te ontwikkelen kunnen we responsiever zijn in de keten. We willen toe naar een hogere leverfrequentie en kortere doorlooptijden van order tot levering", klinkt het bij Heinz.

 

Primeur in de distributie

De distributie vindt plaats vanuit drie locaties met een totale oppervlakte van 63.000 m². Om de goederenstromen te kunnen verwerken, heeft Nabuurs op logistiek park Bijsterhuizen bij Nijmegen trouwens een nieuwe opslagruimte in gebruik genomen, met uitgebreide faciliteiten voor overslag.

 

Volgens Nabuurs is het de eerste keer dat de bundeling van logistiek door producenten van consumentengoederen op zo'n grote schaal gebeurt, maar staat het systeem open om nog meer partners erbij te betrekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Retail vraagt om innovatie en transformatiekracht

13/12/2017

Vedis Retail Platform organiseert op dinsdag 19 december de vierde editie van de New Retail Champions Award. Hiermee stimuleert Vedis de innovatie in de retail en plaatst het nieuwkomers in de kijker. Gastspreker is onze eigen Jorg Snoeck.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Back to top